Acesta se numeste WLTC si reprezinta de fapt renuntarea la sistemul actual care ofera un consum optim al masinii in conditii de laborator. Astfel, daca luam de exemplu un VW Passat 2.0 TDI vedem ca in fisa oficiala consumul maxim este de 5.6 litri in mediul urban insa in viata reala acesta este de fapt de 9.5 litri in oras.
Evident daca optam pentru un condus sportiv si cu instalatia de aer conditionat consumul real creste pana undeva in jurul valorii de 11 litri pentru 100 de km.
La aceeasi categorie se afla si marca Mercedes care cu un model precum E350 CDI afiseaza in mod oficial un consum in oras de 9.5 litri, iar in viata reala aceasta masina consuma in Bucuresti in medie 15 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Tot la aceelasi capitol se afla si motorele pe benzina care de multe ori consuma in mod real peste 5 litri mai mult decat anunta constructorul, insa sunt si cazuri cand motoare V8 pe benzina precum cel al lui Infiniti FX50S care au un consum real mai mic cu pana la 2 litri fata de ceea ce zice constructorul.
De aceasta data masinile noi sunt testate in viata reala cu unul sau patru pasageri insa si cu aerul conditionat pornit. Rezultatele urmeaza sa starneasca intrigi continentale din simplu fapt ca de cele mai multe ori masina consuma in viata reala mult mai mult decat anunta constructorii.
Astfel vom vedea clar cum un motor pe benzina de 1.2 litri pe o masina destul de grea o sa consume in mediul urban chiar si 13 litri, iar un motor V6 tot pe benzina ar putea sa consume in viata reala cam tot la fel.
Fanii diesel trebuie sa se astepte la cele mai mari suprize din partea autoritatiilor cand vor vedea ca masina dorita consuma in medie cu 4-5 litri mai mult decat s-ar astepta ei.
Mai jos puteti vedea o serie de imagni din testele Autolatest unde se oberva clar consumuri relativ mari pentru masini promovate drept foarte economice.
Consumul de top a fost inregistrat de Mazda CX-7 pe benzina care afiseaza in Bucuresti o medie de peste 20 litri/100 de km!