Noul sistem de antiblocare a rotilor la franare (ABS) dezvoltat de Bosch pentru motociclete a fost recompensat de ADAC (Automobil Clubul German) cu distinctia Ingerul Auriu (Gelber Engel) pentru anul 2010.
Prin acordarea locului I la categoria Inovatie si mediu inconjurator, membrii juriului au apreciat contributia importanta la imbunatatirea sigurantei rutiere pe care il ofera aceasta inovatie marca Bosch. Noul sistem ABS de la Bosch, ABS 9 base, este mai mic si mai usor cu 50 % fata de generatiile anterioare, iar costurile acestuia au fost cu mult diminuate, fiind astfel mult mai accesibil. Studiile arata ca, in cazul echiparii tuturor motocicletelor cu ABS, 38 de procente din totalul accidentelor de motocicleta soldate cu raniri si 48 de procente din totalul accidentelor grave si mortale ar fi putut fi evitate datorita sistemului ABS. Noul sistem, ale carui costuri au fost reduse, devine pentru prima data accesibil tuturor claselor de motociclete, a declarat dr. Werner Struth, director al departamentului Chassis Systems Control din cadrul Robert Bosch.
In acest fel, sprijinim extinderea rapida a acestei tehnologii ce poate salva vieti. Prin distinctia obtinuta in acest an, Bosch primeste pentru a treia oara acest premiu de inovatie foarte important pentru piata auto. Premiul se acorda anual, incepand cu anul 2005. ADAC a inmanat la inceputul lui 2010 aceasta distinctie domnului Struth, in timpul unei festivitati organizate la München. Bosch produce sisteme de control al franei pentru motociclete inca din anul 1994.
Daca toate sistemele ABS de pana acum erau bazate pe tehnica destinata autoturismelor, inginerii centrului de expertiza Bosch din Japonia au conceput pentru prima data o generatie noua de sisteme ABS destinate special motocicletelor. Datorita unui volum mult redus si a unei greutati de doar 0,7 kilograme, noul ABS 9 base este mai mic si mai usor cu 50% fata de generatiile anterioare, fiind de departe cel mai compact sistem existent pe piata. In plus, beneficiaza de un cost de productie redus, ceea ce reprezinta o premiza importanta pentru a fi utilizat la toate tipurile de motociclete cu instalatie hidraulica de frana. Sistemul ABS pentru motociclete este o componenta a noii generatii modulare fabricate de Bosch, prima varianta intrand in fabricatia de serie in noiembrie 2009. Desi din anul 1970 numarul deceselor provocate ca urmare a coliziunilor intre autoturisme s-a redus in Germania cu 80 procente, cel al conducatorilor de motociclete decedati a ramas de multi ani neschimbat. In 2008, au fost inregistrate 822 de decese.