Nu cred ca exista un dealer sau reprezentanta auto din Romania care sa nu angajeze vanzatori care nu stiu ce vand si mai mult decat atat nu au habar de vanzarea reala a unei masini.
Vanzatorul clasic din Romania este imbracat la costum si vrea sa para inteligent, insa odata intrat in discutie acesta demonstreaza ca nu stie produsul si nici nu are fler pentru o asemenea pozitie importanta in showroom.
Noi nu putem uita faptul ca intr-o anumita situatie vanzatorul unui dealer Ford nu stia ca motorul 1.0 EcoBoost are 3 cilindri, chiar daca langa biroul lui era pus un asemenea motor sectionat. Adica putea baiatul sa treaca la numaratoare insa…..
Ei bine realitatea crunta este ca el nu stie ce este un cilindru sau cilindree, detalii care-i fac viata deosebit de grea pentru ca acum clientii vin informati.
Un alt caz este cel al vanzatorului auto infumurat care nu stie sa negocieze pentru ca el “nu face preturile”, moment in care foarte multi clienti mergi la alt dealer unde gasesc intelegere sau chiar merg in afara tarii unde in multe cazuri masina dorita este chiar mai ieftina decat cea din Romania.
Vanzatorul auto costumat corespunzator la APACA este un job platit foarte prost ( in medie 1.200 sau 1.500 lei), el urmand sa traiasca doar din procentul de 50 de euro al fiecarei masini.
In realitate vanzatorul auto este unul penibil care nu are nicio o sansa de a evolua in firma repesctiva pentru ca fie este cu o minte mica fie ca nu are habar in a interactiona cu cei care vin sa cumpere o masina.
Domnilor vanzatori, masinile de obicei se vand singure insa daca mai deschizi gura si vorbesti prostii despre masina de fata sau nu cunosti diferenta dintre un motor pe benzina sau unul diesel atunci viitorul tau este pecetuit.
Cat despre cei care sunt peste acesti vanzator de taraba trebuie sa le aducem aminte ca nu toata lumea este conceputa a avea sanse in vanzari, iar daca angajezi vanzatori cu experienta in telefonia mobila sau dero intr-un showroom auto autunci viitorul reprezentantei este sumbru.
Omul cinsteste locul si din pacate vanzatorii auto sunt depasiti de atat de multe informatii tehnice, de atat de multe cuvine grele precum pistoane, propulsoare sau PS sau Kw incat locul lor este clar intr-o piata agro alimentara unde merele sunt mere, iar cartofii nu seamana cu pastarnacul.