De aceasta data nu mai vorbim de celebra poluare a celor de la VW care au falsificat rapoartele de poluare, ci poluarea reala intalnita pe soselele din Romania.
Toti cei care conduc o masina diesel mai veche de 5-8 ani cu siguranta are sistemul DPF, filtru de particule anulat prin chip-tuning sau chiar scos efectiv de pe masina.
Recomandam celor de la RAR sa realizeze cat mai multe controale in trafic al masinilor diesel unde sa se verifice daca sistemul de filtru de particule este modificat.
Orice inginer RAR poate sa verifice fara prea mari probleme masinile pentru ca atunci cand se modifica un DPL se oberva o sudura clasica pe acesta. Exact prin acea sudura a fost anulat intreg sistemul DPL, masina fiind de 100x mai poluanta decat una cu DPF.
Tot o recomandare este si verificarea sistemului DPF atunci cand masina ajunge la ITP, noi recomandam ca inginerul statiei de ITP sa efectueze o imagine si cu sistemul de catalizare DPF care sa fie introdus in sistemul informatic RAR.
Un model Dacia Logan 1.5 dCI cu un catalizator anulat polueaza de cel putimn 100x mai mult decat un model Logan echipt cu o motorizare pe benzina mai veche de 10 ani.