In urma cu putin timp cei de la APIA s-au trezit si au aruncat un comunicat de presa prin care sunt complet nemultumiti de catre Fechet de la UDMR pentru ca acesta nu a fortat suficient de mult electrificarea parctului auto chiar daca acesta nu are cum sa depaseasca ca volume 10% din intreaga piata.

Mai mult decat atat, APIA cere ca ajutorul social Rabla Plus sa creasca pana la peste 8.500 euro chiar daca in prezent in Romania nu se produce nici o masina electrica ( Ford Puma EV va avea volume undeva prin 2026!), iar industria orizontala produce piese doar pentru masinile termice!
APIA vrea ca si bogatii sa primeasca ajutorul social Rabla Plus pentru ca si ei sunt oameni si merita un ajutor din partea statului chiar daca masinile lor electrice au preturi mai mari de 80.000 eur!

CE VREA APIA? SI DE CE FORTEAZA ELECTRIFICAREA?
-Menţinerea şi majorarea subvenției pentru vehiculele electrice la 8.500 de euro în 2025 și 7.500 de euro în 2026, urmând o scădere treptată până în 2030. Această măsură este esențială pentru a restabili încrederea consumatorilor în electromobilitate și a stimula cererea;
-Stabilirea unui plan predictibil pentru eliminarea treptată a subvențiilor pentru alte tipuri de motorizări, astfel încât industria auto să se poată adapta în mod coerent la noile cerințe de mediu;
-Majorarea plafonului maxim al prețului de achiziție eligibil prin Rabla la 80.000 de euro, pentru a reflecta inflatia și a permite accesul consumatorilor la vehicule electrice performante.
–Reducerea perioadei minime de păstrare a unui autoturism achiziţionat prin program, de la 3 ani la 1 an, pentru a încuraja o piaţă dinamică și a facilita accesul mai multor categorii de consumatori la mobilitate electrică.

Pe scurt, venim si spunem ca APIA vrea ca Rabla pentru bogatii Romaniei ( cei care chiar cumpara masini electrice) sa fie de 8.5000 euro fata de 5.000 euro cat este in prezent, insa APIA nu spune nimic de anularea Rabla Clasic pentru motoarele diesel care reprezinta 80% din echiparea masinilor premium din Romania.
APIA vrea ca toti cei care cumpara masini electrice sa le poata vinde ca si pana acum in 12 luni pentru ca stiu ca in 3 ani aceste atelaje pierd 60% din valoarea de revanzare.
Astfel, cei de la APIA se pare ca sustin electrificarea insa nu si industria auto din Romania pentru care motorul termic reprezinta inca 98% din productia reala in uzinele Ford si Dacia.















Ce reține Dacia să nu producă Springul în România ?
Programul Rabla plus nu e de ieri, de azi aveau timp să înceapă producția de modele electrice !
Ce retine Dacia? Totul. Lipsa totala de resurse si competenta tehnologica.
Niste fondatori rupti acum de realitate. Dorinta e una, posibilitatile alta. A luat cineva in calcul dintre cei enumerati mai sus care sunt costurile pentru proiectare, productie, testare, utilizare, reparatii, intretinere, adiacente si casare? Daca o faceau, nu mai aveam ce scrie aici. Cum poti sa-ti doresti un autoturism care costa dublu sau mai mult decat una termica, nu o poti utiliza 90% din timp, depinde foarte mult de conditiile de mediu, de trafic, de modul de utilizare, iar faptul ca initial se dorea ca un EV sa fie simplu, ieftin, usor de exploatat, nu corespunde cu realitatea evidentiata in fisele tehnice. Astfel ca randamentul dorit de a trece de 50% pentru un EV, este de fapt sub 10%, pe toata linia de la productia de serie, productia de energie electrica si tot lantul de exploatare pana la casare. Este momentul sa se observe cererea reala a pietii si nu niste impuneri politizate de la alte nivele si structuri interne sau externe. Mai ales ca pretul per kilowatt in loc sa tinda spre zero, a crescut permanent, iar statiile de incarcare sunt rare, tot timpul ocupate si pierderea de timp este astfel exagarat de mare pentru un potential cumparator de EV.