Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Analiza completa a claselor energetice pentru anvelope! Noua lege UE 122/2009

Dupa cum bine stiti in urma cu cativa ani in Romania au fost introduse aceste etichete pentru produsele electrocasnice iar romanii au inteles mai bine ca marca X de aparate de aer conditionat produce performante de top in detrimentul consumului de energie. 

Daca pana atunci un obiect electrocasnic foarte ieftin era achizitionat in masa, acum clientii au decis ca este mai bine sa aiba o factura mai mica la curent decat sa cumpere un frigider mai ieftin. 

Spunem asta deoarece diferenta de pret se amortizeaza in timp pentru ca un frigider nu se schimba in 2 ani de utilizare.

Ce implica noua Legea 122/2009

În urmă cu trei ani în cadrul Consiliului Europei a fost introdusă legea 122/2009 care a reprezentat primul pas al Uniunii Europeane de a reduce consumului de combustibil prin utilizarea unor anvelope ecologice cu etichetă verde. 

Dacă pentru frigidere și aparate de aer condiționat implementarea claselor energetice a adus o mai bună cunoaștere a produselor și o stabilizarea a pieței spre cele foarte eficiente, pentru anvelope piață este încă incertă. 

Spunem aceasta deoarece clientul de anvelope din România atât de iarnă cât și de vară achiziționează produsele în funcție de prețul de achiziție. Datorită situație financiare nu prea fericită clienții români au preferat tot timpul achiziția de anvelope care au raport foarte bun preț-performanță. În multe cazuri multe anvelope ieftine nu primesc conform specialiștilor o clasificare în zonă verde a etichetei deoarece acesta nu utilizează în construcția lor cele mai noi tehnologii în reducerea consumului de combustibil. 

Și pentru transportatori această utilizare a noilor etichete reprezintă un pas important în reducerea consumului de combustibil, respectiv a reducerii costurilor de utilizare al vehiculului. Eventualele resapari ale anvelopelor nu scad teoretic performanțele energetice ale anvelopei dacă acestea primesc aceeași bandă de rulare asemenea unei anvelope noi. 

Ce inseamna o clasificare energetica a unei anvelope?

În ciuda aparenței acest tip de etichetare este simplu de înțeles deoarece fiecare anvelop` comercializată anul viitor va avea o etichetă în care sunt prezente 7 clase energetice. Acestea sunt enumerate cu litere unde clasă A este cea mai eficientă energetic iar literă G este cea mai puțin performantă. 

În afară de acestea etichetă propriu-zisă va avea și o reprezentare prin aceelea[i simboluri a eficienței anvelopei la capitolul economie de combustibil. În anumite cazuri o anvelopă ar putea să primească clasă A pentru aderență și clasă G la capitolul economie de combustibil. 

Un alt detaliu de care putem ține cont este și cel al nivelului de zgomot ale unei anvelope, fiecare etichetă urmând să afișeze emisiile sonore în condiții de utilizare normală. 

Unde se integreaza anvelopele sport?

O dilemă a noilor clasificări pentru anvelope ar putea să fie observată în segmentul anvelopelor de vară, respectiv cele cu dimensiuni normale care sunt realizate pentru a da cele mai bune performanțe la capitolul consum de combustibil și cele dedicate mașinilor sport (aici nu ne referim la anvelopele pentru competiții). 

Această ultimă categorie ar putea să primească o clasificare negativă la capitolul consum de combustibil, însă și o categorie A la capitolul performanțe rutiere. 

O anvelopă dedicată mașinilor sport nu reprezintă un compromis din partea producătorului deoarece aceasta trebuie să ofere performanțe optime în condiții de rulare la limită, iar detalii precum nivelul de zgomot sau consumul de combustibil sunt criterii care nu devin principale în acest caz. O etichetă a unei anvelope sport ar putea să primească o clasificare în categoria A pentru aderență și G pentru consum de combustibil și emisii sonore. 

De partea cealaltă o anvelopă verde primește clasificarea A la consum și emisii sonore însă nu și o notă foarte bună la capitolul aderență. 

Legislația europeană anunță că anvelopele dedicate mașinilor super sport, a celor din segmentul off-road și cele re[apate nu trebuie să fie etichetate cu aceste clase ergetice.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente