ACEA a prezentat astazi in premiera datele oficiale cu performantele de vanzari ale tutuor producatorilor de automobile din Europa, intreaga piata fiind intr-un regres fata de aceeasi perioada a anului 2021.
RENAULT a vandut cu aproape 100.000 de masini fata de aceeasi perioada a anului 2021, situatie grea prentru francezi care au renuntat la vanzarea unor modele de nisa precum Talisman, Scenic, Koleos sau anumite versiuni ale lui Megane.
Acesta performanta mediocra se datoreaza si scoaterii din productie a motorului diesel 1.6 dCI in ambele sale versiuni, motor care realiza impreuna cu 1.5 dCI volumele de vanzari in Europa.
Se pare ca masinile electrice ZOE si mai nou Megane E-Tech nu au mare cautare in randul fanilor EV daca ne gandim ca preturile sunt pe masura.
SKODA pierde si ea peste 50.000 de clienti fata de aceeasi perioada a anului 2021 pentru ca nu mai are motoare diesel pe modelele de volum, iar termentele ridicole de livrare sunt de fapt marile impedimente ale intreg grupului VAG.
Masina electrica Skoda Eniaq este un esec comercial pentru ca ajunge sa fie vanduta cu peste 70.000 euro intr-o versiune buna de echipare, suma mult prea mare pentru o Skoda.
HYUNDAI-KIA este un grup intr-o continua dezvoltare in UE, insa de aceasta data vedem pentru prima data cum marca Kia vinde mai multe masini in Europa comparata cu marca Hyundai chiar daca cea din urma are preturi de vanzare mai mici.
Kia reuseste aceasta performanta pentru ca a pastrat pe modelele nisa motorul diesel, iar gama electrica este mult mai bine primita de europeni.
SEAT se afla la randul sau intr-o situatie proasta cu vanzari mult mai mic pentru simplul fapt ca VAG forteaza electrificarea marcii Cupra fara sa mai tina cont de modelele de volum Seat.
Lipsa unor echipari de baza cu motoare diesel sunt din nou marea problema a lui VAG, situatia fiind asemanatoare cu cea de la Skoda.
DACIA reuseste sa vanda in aceste luni din 2022 cu peste 14% mai multe masini comparat cu anul 2021, cifra totala pana in prezent fiind de 393.000 de unitati care merg in proportie de 90% pe pietele din Europa de Centrala si de Vest.
Marcile care au afisat vanzari in crestere in UE+UK+EFTA in aceasta perioada sunt DS Automobile, Alfa Romeo, Porsche, KIA-Hyundai, Toyota si Dacia!
Au vandut mai putine masini pentru ca oamenii s-au reorientat. In loc sa dai aproape 60.000 euro pe o Skoda Kodiaq de exemplu, mai bine iei un BMW X1 cu 50.000 euro. Lacomia mananca ominia!