Dupa isteria generala cu cel mai mare recall din intreaga istorie a industrie auto in care masinile Toyota s-au vazut puse cu fata la zid, am considerat ca este normal sa prezentam pe larg aceste probleme si generalizarea lor la multe mari de prestigiu. In primul rand trebuie sa spunem ca rechemarile in service pentru remedii de ordin mecanic sau electric sunt intalnite la toti constructorii de automobile fie ca acestia produc masini de 6.000 euro (vezi probleme Dacia Logan cu rugina) sau masini de peste 300.000 euro.
Mitu-ul conform caruia anumite marci nu fac greseli la acest capitol este complet eronat. Pentru a intelege despre ce este vorba am cautatt cateva masini importante in ochii soferilor romani si am mentionat mai jos problemele lor tehnice: Volkswagen Tiguan 2009 Anul trecut VW a rechemat in service peste 6.500 de unitati din modelul Tiguan pentru a remedia o problema a motorului de doi litri TFSI.
Acest propulsor a fost echipat din fabrica cu un ECU (Computer de Bord) softat gresit. Astfel, atunci cand se activeaza aerul conditionat computerul citeste gresti informatia si accelereaza la maxim motorul. Daca sunteti nefericitii posesori ai unui Tiguan cu transmisie semiautomata de tipul DSG aceasta accelerare poate duce la atingerea vitezei maxime fara a putea oprii masina. Concesinte Masina accelereaza necontrolat si pe langa faptul ca aceasta atinge viteza maxima soferul nu poate sa actioneze pedala de frana. Rezultatul este un posibil accident la o viteza de ordinul a 200 de km/h.
Volvo S80 model 2010 Partea interesanta vine din segmentul de lux unde un Volvo S80 are probleme cu pompa de benzina care se blocheaza. Dupa aceasta problema de soft masina nu mai poate sa fie miscata. Aceasta eroare a componentelor electrice la sistemul de alimentare poate sa apara si la viteze mari, moment cand motorul se opreste si cel de la volan pierde servodirectia si asistarea sistemului de franare. Lamborghini Murcielago 2003 O alta masina de renume care a avut probleme este Lamborghini-ul Murcielago din 2003. Supersportiva de peste 500 de CP a avut probleme cu sistemul de directie care in anumite cazuri bloca in mers coloana de directie.
Porsche Cayenne 2008 O alta marca de renume, Porsche a beneficiat la randul sau de un recall de proportii pe modelul Cayenne care avea montata o conducta de combustibil prea apoape de motor. In anumite cazuri aceasta conducta avea sanse mari sa se topeasca in urma caldurii degajate de propulsor si masina sa se carbonizeze la propriu. BMW X5 2009 Un alt nume premium al industriei auto, BMW a constatat ca pe modelul X5 construit anul trecut discurile de frana nu rezista in cazul unei utilizari intense. Pe anumite modele discurile de frana se spargeau si masina era foarte greu de oprit. Spargerea sau ovalizarea unui disc de frana induce automat o lipsa a directiei masinii cand se ruleaza cu viteze mari.
Mercedes Clasa S 2009 Cel mai ciudat recall a implicat nava amiral a celor de la Mercedes Benz, respectiv limuzina Clasa S. In urma unor test efectuate de reteaua service Mercedes a rechemat toate masinile comercializate deoarece acesta aveau sistemele de inchidere ale portierelor asamblate gresit. Astfel, masinile veneau in service pentru a remedia sistemul de inchidere al portierelor, mecanicii observand ca aceste inuietori au fost montate gresit fata-spate. Cel mai mare pericol a fost observat in momentul unui impact cand pasagerii nu au mai putut sa coboare din masina. De asemenea aceste incuietori defectuoase permiteau copiilor sa deschida usile masinii chiar si in timpul mersului.