Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu sportivul Hyundai Kona 1.6 T-GDi 4WD 177 CP Premium si cutie 7DCT 2019

Spunem aceasta pentru ca nu vorbim de o versiune Kona EV, ci de un model Kona echipat cu cel mai puternic motor pe benzina si tractiune pe toate cele patru roti.

CAROSERIE

Hyundai Kona este una dintre cele mai importante masini a celor de la Hyundai, in Europa, pentru ca vorbim de un model crossover bazat tehnnic pe o platforma tehnica intalnita si la KIA Stonic, adica masini de generatie noua extrem de bine gandite pentru a concura tot ceea ce arunca pe piata concurenta germana de la VW si Opel.

Inca din primele momente observam faptul ca noul Kona este o masina cu o caroserie destul de mare, care poate concura atat un VW T-Roc cat si un VW Tiguan in versiunea de baza, Hyundai oferind o caroserie cu dimensiuni atipice segmentului crossover compact.

La interior, masina are o pozitie de condus destul inalta, care ofera o vizibilitate foarte buna, insa nu putem sa discutam despre o masina sport.

MOTORIZARE SURPRINZATOARE PENTRU UN CROSSOVER

In urma cu ceva vreme, VW a anuntat ca T-Roc urmeaza sa primeasca o versiune de top, pentru ca germanii nu prea au nici o masina capabila a concura cu acest Hyundai Kona 2019.

Inca din primii km observam faptul ca modelul are sub capota o motorizare extrem de puternica pentru un asemenea model, respectiv un propuslor 1.6 T-GDI cu o putere maxima de 177 CP.

Momentul motor dezvoltat este de 265 Nm si este oferit incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Surpriza este ca motorul lui Hyundai ofera acest cuplu pe o plaja de turatii destul de mare, care duce automat la un comportament rutier surprinzator de sportiv.

COMPORTAMENT RUTIER PENTRU KONA DE 177 CP


Asa cum spuneam mai sus, aceasta masina se prezinta clientilor sai drept un hot-crossover, pentru ca are o putere maxima aproape de 200 CP si o transmisie integrala 4WD extrem de dinamica in comportament.

Pe sosea, in modul normal, noul Kona 1.6 T-GDI se conduce fara prea mari probleme, pentru ca transmisia secventiala 7DCT ofera un comportament fara riscuri.


Cand actionam modul Sport, vedem de fapt adevarata fata a lui Kona T-GDI, pentru ca transmisia 4WD se blocheaza pentru a da soferului cea mai buna aderenta atunci cand atingem 100 de km/h, in mai putin de 8 secunde.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Kona pare la prima vedere o masina cu un design agresiv, insa care “socheaza”atunci cand mergi in modul Sport al transmisiei. Motorul de 177 CP si transmisia 4×4 sunt doua elemente imposibil de atins de catre gama Peugeot, VW sau Opel.

Pur si simplu, Hyundai a dat nastere primului hot-crossover vandut in Europa, masina care trebuie sa ofere o solutie pentru cei care nu vor un “SUV cu tractiune doar pe puntea fata” sau un “crossover 2wd”.

 

PRO

Imagine de marca

Motor TGDI de 177 CP

Cutie 7DCT rapida in modul Sport

Singurul crossover 4×4

Reprize de top

Pret de achizitie

 

CONTRA

Tren de rulare cu un dinamism scazut

Consum relativ mare de benzina

Calitate de fabricatie medie

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente