Anul 1901 poate fi considerat drept an de debut al automobilului modern si aceasta datorita unui nou tip de automobil ce aparea atunci, denumit de constructorii sai Mercedes.
Aceasta masina a fost conceputa si realizata de catre un exceptional inginer, W. Maybach, care multi ani a stat in umbra unui alt nume celebru, Gotlieb Daimler.
Dupa decesul lui Daimler, Maybach a trecut la conducerea uzinelor Daimler din orasul Cannstadt, linga Stuttgart. Cu aceasta ocazie, acesta lua decizia de a nu mai fabrica automobile sub denumirea Daimler, influentat fiind in primul rind de bancherul Jellinek, unul dintre principalii actionari ai firmei.
Acesta, dupa ce i-a argumentat ca Daimler are o rezonanta germana ce nu va avea succes in strainatate, i-a propus ca atit firma cit si produsele sa preia numele fiicei lui, pe care o chema Mercedes.
Inca din 1887 Jellinek a cumparat o masina de la Daimler, cu care a facut senzatie la Nisa, in Austria. Fiind un pasionat de automobile, participa la o cursa cu masina sa Daimler sub pseudonimul Mercedes, pe care de altfel a cistigat-o.
Dupa acest succes, Jellinek a cumparat 36 de automobile, comanda enorma pentru acele timpuri, pe care le-a desfacut, de asemenea, sub numele de Mercedes.
Emblema marcii Mercedes este bine cunoscuta: o stea cu trei raze care are urmatoarea istorie: fii lui Daimler, care i-au urmat tatalui lor la conducerea uzinei, si-au amintit de o carte postala pe care acesta a expediat-o acasa si pe care a aratat locul unde lucra prin desenarea unei stele cu trei raze, precizind ca â