BMW in Romania
la sfarsitul anilor '30, intr-o perioada marcata de dezvoltare fara precedent a curselor auto, modelele BMW 328 se acopereau de glorie pe circuitele din Europa.
Intr-o evolutie fireasca a lucrurilor ele aveau sa ajunga si in Romania, simultan cu aventura relativ scurta a Grand Prix-ului din Bucuresti.
Prezent la startul primei editii la 30 mai 1937 celebrul Ernst Henne avea sa obtina o victorie in categoria modelelor sport cu o capacitate de pana la 2.000 cmc. La terminarea celor 25 de tururi, masinile BMW au reusit o clasare pe podium prin Niculescu si Rosennaeuer.
Un an mai tarziu BMW avea sa fie din nou vedeta cand masinile constructorului german au castigat toate cele patru categoii la care au luat startul.
Prima victorie a purtat semnatura lui Ludwig Kraus a carui moticicleta de 500 cmc a trecut linia de sosire cu un tur si jumatate avans fata de urmatorul clasat.
Aflat la volanul unui BMW Sport 40 PS, jean Calcianu a dominta de la start si pana la sosire intrecerea modelelor de pana la 1500 cmc.
Momentul de glorie a fost oferit celor peste 25.000 de spectatori de Petre Cristea care si-a adjudecat prima pozitie in fata unor marci precum Maserati, Bugatti sau Alfa Romeo.
Anul 1938 a reprezentat pentru BMW in Romania o stabilitate in competitii, Petre Cristea continuand recitalul victoriilor in cursele de coasta de la Sinaia si Feleac.
In anul 1939 in ultima editie a grand Prix-ului de la Bucuresti BMW-ul 328 al lui Cristea s-a clasat pe locul secund in spatele lui hans Stuck care a condus un model Auto Union.
Din pacate Romania avea sa intre intr-o perioada trista marcata de un comunisc feroce. Aceasta avea sa se rasfranga si asupra lumii auto, modelele realizate in afara blocului sovietic devenind flori rare pe un camp monoton si sters. Una din petele de culoare a fost legata de BMW si regretatul Laszlo Borbely care a cucerit in 1975 titlul de campion national de raliuri la volanul unui BMW 2002 Schnizter.
Dupa Revolutia din decembrie 1989 BMW a reintrat in cursul normal al evolutiei din Romania, moment cand si-a deschis portile primul dealer importator al lui BMW.
Numele sau este Automobile Bavaria, iar primul sediu a fost deschis in anul 1994 la Brasov.
Primul centru BMW in Capitala Romaniei a fost cel din World Trade Plaza din 1995 cand Automobile Bavaria a vandut romanilor 11 modele BMW.
In prezent Automobile Bavaria nu mai este importatorul marcii BMW in Romania, insa continua sa fie cel mai reprezentativ dealeri al marcii bavareze pe teritoriul tarii noastre.
Importatorul masinilor BMW este BMW Romania, companie care tine in totalitate de marca bavareze cu sediul in Munchen.
Sursa:Never Stand Still