Una dintre cele mai apreciate masini Ferrari care a intrat in zona modelelor de colectie este de fapt ultimul Ferrari GT echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
Acesta se numeste 550 Maranello si a venit echipat cu o excelenta cutie 6 MT cu gratarul specific modelelor din anii 80 care a devenit un icon pentru masinilor GT pur-sange ale celor de la Ferrari.
Gama 550 Maranello avea sub capota un motor V12 ASPIRAT de 5.5 litri care afisa o putere maxima de 485 CP si un cuplu de 568 Nm. Puterea maxima este oferita de acest motor de la 5.000 rpm pana in zona de 7.000 rpm!
Viteza maxima masinii 550 Maranello cu transmisie manuala era de 320 km/h, insa sunt posesori de 555 care au depasit aceasta viteza afisata de catre producator.
Ferrari 550 Maranello este printre putinele masini GT care au cutia de viteze pe puntea spate, iar motorul pe puntea fata, sistemul transaxle fiind cea mai buna solutie pentru a pastra echilibrul maselor intre cele doua punti.
Adica, masina nu are ax cardanic ci doar ax motor prelungit pana in cutia de viteze care face corp comun cu diferentialul spate blocabil!
Cea mai cautata versiune este cea modificat de catre Novitec Rosso care a realizat si un body-kit special pentru 550, insa si cateva modificari aplicate motorizarii V12 precum cresterea capaciatii pana la 5.7 litri si a puterii maxime pana la o valoare de 525 CP sau 303 CP pe tona!