Masinile PHEV sunt singurele recunoscute de catre intreaga industrie auto drept, facand parte atat din categoria electrice, categoria hybrid, cat si categoria conventionala pe benzina.
Adica, sunt singurele masini care pot satisface dorintele celor trei segmente de clienti, indiferent de piata auto unde sunt vandute.
Si exemplul cel mai bun este al soferului din Europa, care merge in medie de acasa pana la munca doar 40 de km zi de zi, iar autonomia medie a unui SUV PHEV de ultima generatie este de 50 km cu o singura incarcare.
Adica, poti sa folosesti un PHEV zi de zi, timp de 365 de zile, doar ca masina 95% electrica pentru ca in mod real daca o incarci zilnic poti merge EV fara probleme.
De partea cealalta exista un segment de clienti care nu suporta masinile electrice, pentru ca ele limiteaza mobilitarea reala a unei persoane, si acest lucru este corect pentru ca in 2005 un roman putea merge cu un Logan 1.5 dCI in medie 900 de km cu o singura alimentare, acelasi roman cu un ZOE II nu poate sa depaseasca in mod real distanta de 350 km pe soselele din Romania!
Si ZOE are un pret de trei ori mai mare decat cel al vechiului Logan I diesel!
Insa, un PHEV merge si pe benzina, deci nu este limitat de autonomia mica a acumulatorului! Adica, poti merge de la Bucuresti la Valencia non-stop, exceptand alimentarile de maxim 4 minute de la benzinarii!
CAT CONSUMA DE FAPT UN DS7 PHEV DE 300 CP?
La aceasta intrebare oficialii Stellantis vor spune ca aproape nimic, insa noi am decis sa realizam un test de consum specific publicatiei noastre si am parcurs 700 de km la bordul noului DS 7 Crossback E-Tense 4X4 Grand Chic 1.6 PHEV AWD 300 CP e-EAT8 2022.
Rezultatul a fost unul asteptat, respectiv masina consuma in medie doar 0.5 litri la 100 de km in mediul urban si ZERO litri in Bucuresti, atat timp cat avem energie in acumulatorul de 13.2 kwh.
In realitate, poti merge prin Bucuresti si imprejurimi cu “un plin de curent” maxim 50 de km, dupa care masina trece automat in modul Hybrid si incepe sa utilizeze si motorul pe benzina.
Acesta este un cunoscut 1.6 PureTech de 200 CP si 300 de Nm care face orice drum o placere in comparatie ce vedem la Toyota RAV4 PHEV, care se bazeaza pe un anemic 2.5 litri aspirat de 178 CP.
Avantajul lui DS7 este si cutia de viteze cu 8 trepte si convertizor de cuplu, fabricata in Japonia de catre Aisin, cutie regasita si pe anumite modele Lexus!
In acest mod Hybrid in mediul extraurban, masina consuma in medie 4.8 litri de benzina, cifra surprinzator de buna daca ne uitam la solutia hybrid a celor de la Toyota, care ofera in extraurban un consum de minim 10 litri la 100 de km!
Cu rezevorul plin de benzina (43 de litri) si acumulatorul incarcat, masina francezilor ne arata o autonomie de 620 km, si asta fara sa uitam ca avem sub capota peste 300 CP cumulati, o transmisie integrala si o greutate la gol de peste 1.8 tone.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
DS este o marca premium relativ noua pe piata care, din fericire, ajunge sa ofere masini care difera complet de oferta germanilor, lucru extrem de imporant pe o piata dominata clar de BMW, Mercedes si Audi.
Germanii au pierdut totul la capitolul imagine si exclsuvitate, in ultimii 20 de ani, iar imaginea unui DS7 este revolutionara cand reusim sa-l comparam cu un GLC sau Q5.
Pur si simplu, masina francezilor arata mai bine, are un interior mult mai bun calitativ si ofera o tehnica de top, pentru care germanii cer 100.00 euro cu dotarile echivalente!
PRO
Design revolutionar
Cel mai bun interior din segmentul premium
Trei motoare cu o putere de peste 300 CP si 520 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu Aisin
Transmisie integrala extrem de eficienta
Valoare de revanzare
Interior de top Inspiration DS Opera Mistral
Night Vision eficient plus suspensia pilotata Active Scan
Consum extrem de mic cand avem acumulatorul incarcat
Functia e-Charge de stocare si pastrare a energiei din acumulator
CONTRA
Pret de achizitie mare
Dotari extra chiar si la un nivel de echipare de top
Autonomie a acumulatorului relativ mica de 13.2 kwh
Consum relativ mare de benzina cand acumulatorul este descarcat
Rezevor prea mic de benzina-Doar 43 de litri!
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43
Motoare Electrice
2 motoare electrice de 220 CP
Cuplu motor cumulat de 486 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 58 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 7.4kw/32A) -1h45
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: e-EAT8 Aisin convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4573
Latime (mm): 1906
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 555 / 628 l
Greutate la gol kg: 1825
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.3
Anvelope: 205/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 50.300 euro pret baza BASTILLE+ din care scazi Rabla Plus 5.600 euro si ajungi la un total de 44.700 euro!