Una dintre cele mai vandute masini crossover de clasa mica din Europa, a primit in urma cu cateva luni un amplu facelift, si acum a ajuns in cadrul testelor Autolatest Romania.
Este vorba, asa cum bine se observa din imagini, de noul Opel Crossland X facelift 2022, prima masina realizata impreuna de catre PSA si Opel si care a fost prezenta pe piata incepand cu anul 2017.
CROSERIE
Inca din primele momente trebuie spus ca aceasta masina are o caroserie cu dimensiuni foarte mici, precum o lungime de 4.2 m, caroserie care insa ofera un spatiu interior demn de un mini MPV. De fapt, putem spune ca acest Crossland este singurul care poate rivaliza cu un Ford EcoSport la capitolul spatiu si volum al portbagajului.
Opel spune ca aceasta masina este optima pentru o familie tanara, spatiul pe bancheta din spate fiind relativ mic. Volumul portbagajului poate atinge cu bancheta rabatata chiar si 1.255 litri, adica cam cat oferea un estate compact de generatie veche.
TEHNOLOGIE PSA PENTRU PRIMA DATA LA OPEL
De fiecare data cand ne uitam la un Crossland X, trebuie sa ne uitam la aceasta masina din punct de vedere tehnic, pentru ca modelul de fata este primul Opel care a luat nastere dupa cumpararea marcii de la GM din 2017.
Construit pe baza tehnica a lui PSA, respectiv platforma tehnica EMP1/PF1 acest Crossland ofera o caroserie spatioasa si o gama de motorizari si transmisii exclusive marcilor Peugeot si Citroen.
Si daca nu stiti ce alte masini sunt fabricate pe aceasta baza tehnica, reaminim doar modelele Peugeot 2008, 208, Opel Corsa, Mokka sau noile modele Citroen C4, C3 Aircross sau DS3 Crossback.
MOTORIZARE ANULUI 2015, 2016, 2017
Sub capota germanului se ascunde o motorizare PSA de cea mai buna calitate, respectiv motorul 1.2 THP PureTech cu 3 cilindri in linie turbo.
Aceasta a ajuns in prezent la o noua versiune fata de cea din 2015, motorul francezilor avand o fiabilitate de top chiar si cand este comparata cu ceea ce vedem la VW 1.0 TSI, Renault 1.0 TCe sau Ford 1.0 EcoBoost.
Sub capota lui Crossland X avem versiunea de top de 130 CP si 230 Nm, motor rafinat, puternic si extrem de eficient in mana unui sofer priceput.
Este surprinzator faptul ca Opel spune ca masina de fata ajunge la 100 de km/h in doar 9 secunde, iar viteza sa maxima este de 206 km/h!
Aceste performante fiind net superioare unui VW T-Cross 1.0 TSI, Hyundai Bayon 1.0 T-GDI, Renault Captur 1.33 TCe de 140 CP cu 4 cilindri sau Ford Ecosport, 1.0 Ecoboost 125 CP.
Daca vrei un Renault, Grupul VW, Hyundai sau Ford cu performante asemantoare unui Crossland 1.2 Turbo, trebuie sa te uiti, din pacate, spre o clasa superioara care vine si cu un pret real in medie mai mare cu 5.000 euro.
OPEL RAMANE SINGURUL GERMAN CARE INCA MAI OFERA UN MOTOR DIESEL IN 2022!
Gama Crossland X ramane una de succes in Europa si pentru faptul ca in oferta inca se mai gaseste o motorizare diesel!
Daca chiar vrei sa mergi economic germanii de la Opel inca ofera pe acest Crossland X o motorizare diesel, celebrul diesel 1.5 BlueHDI de la PSA care ofera 110 sau 120 CP in functi de transmisia aleasa!
Cu 300 de Nm la 1.750 rpm diesel-ul consuma in medie doar 3.5 litri la fiecare 100 de km, record care nu mai poate sa fie atins de Captur, VW T-Cross, Ford Ecosport sau Seat Ateca/Skoda Karoq pentru ca aceste masini NU SE MAI VAND CU MOTOARE DIESEL in 2022!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Opel Crossland X facelift 2022 ramane o surpriza pentru noi, pentru simplul fapt ca este cea mai dinamica masina crossover din segment, iar pretul de achizitie este cu adevarat greu de refuzat intr-o era cand Dacia vinde masini cu preturi de peste 20.000 euro.
Motorul pe benzina de 130 CP este cuplat la o transmisie manuala exceptionala, care permite un consum foarte bun in oras, insa si unul extraordinar de mic in mediul extraurban.
Sa mergi 800 de km cu 45 de litri benzina pe un crossover modern, ramane un record greu de combatut de concurenta sa directa!
PRO
Raport bun pret-performante-consum
Valoare de revanzare in segmentul crossover
Cel mai bun motor cu 3 cilindri de pe piata
Nu are MHEV si nici nu are nevoie
Consum foarte bun de benzina chiar si in oras
Cel mai rapid crossover din segment
Masina cu o viteza maxima de 210 km/h
Sistem de franare cu discuri pe puntea spate
Se poate cumpara si cu motor diesel in 2022!
CONTRA
Lipsa transmisiei automate Aisin AT8
Rezervor relativ mic de benzina
Pret de vanzare al versiunii de top
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1730
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4217
Latime (mm): 1825
Inaltime (mm): 1605
Ampatament (mm): 2604
Portbagaj: 410-1255 l
Greutate la gol kg: 1163
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.1
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.1
Anvelope: 215/50R17