Una dintre cele mai bune masini compacte din Europa, a fost recent lansata pe piata de catre Grupul Stellantis.
Este vorba de gama DS4, marca de lux a francezilor de la PSA, masina DS care vine sa intareasca imaginea brand-ului ca fiind cel mai luxos produs de catre fancezi.
DESIGN
Si cand spunem DS nu putem sa uitam ca DS reprezinta, de fapt, o scurtatura a numelului de “zeita” in limba franceza, primul DS fiind cea mai avansata masina de serie din lume.
Acum, in anul 2022 masina de fata se mandreste cu titlul ” Most Beautiful Car of the Year 2022″, premiu care este meritat pe deplin de catre francezi.
Pur si simplu, cand pui fata in fata un DS4 cu un BMW Seria 1 sau cu un Mercedes Clasa A, realizezi repede ca germanii sufera serios la capitolul calitate de fabricatie, in ciuda renumelui stabilit in ultimii 30 de ani.
Realitatea crunta este ca acest DS4 devine o mare problema pentru germani, pentru ca este mai ieftin, are motoare performante si ofera o garantie mut mai mare chiar si pe piata auto din Romania.
DE CE DS4 ESTE UNA DINTRE CELE MAI BUNE MASINI FRANTUZESTI?
Pentru ca DS vinde acest DS4 cu motoare pe benzina simple, cu motoare hybrid, cu motoare PHEV insa si cu motoare diesel BlueHDI extrem de eficiente.
Masina de fata este versiunea Puretech 225, care ofera doua motoare si o excelenta cutie automata japoneza Aisin.
Farurile masinii fac parte din gama Matrix, care are 150 de LED-uri, adica acestea sunt la nivelul tehnologiei BMW si Mercedes Benz.
La interior, vedem linia de design Opera Brown Criollo care ofera o tapiterie de piele Nappa de cea mai buna calitate, si insertii premium atat pe intreaga plansa de bord, cat si pe fetele portierelor.
Pur si simplu, soferul si pasagerul ating doar materiale premium, cum din pacate nu prea mai vedem la germani cu preturi de peste 70.000 euro.
Melomanii gasesc la interiorul lui DS4 un sistem audio FOCAL Electra HiFi System de nota zece, care este la un nivel high end stabilit de Mark&Levinson sau Meridian.
COMPORTAMENT RUTIER
DS4 vine in acest segment cu cel mai bun tren de rulare, respectiv suspensia DS Active Scan care utilizeaza o camera video capabila sa scaneze drumul din fata masinii pentru a pregati trenul de rulare sa reactioneze cat mai confortabil.
Rezultatul este “socant”, DS4 oferind cea mai placuta senzatie la condus dintre toate masinile compacte, insa si crossover din segment. Pe autostrazile din Romania, cu celebrele denivelari la poduri, trenul de rulare al lui DS4 ne readuce aminte de Hydractiva III testata de noi pe vechiul Citroen C6.
In oras, masina are un comportament extrem de elegant, respectiv denivelarile sunt filtratre exceptional asemenea unui SUV de clasa mare, chiar daca vorbim de o masina compacta.
La sfarsitul zilei trebuie spus ca viata intr-un DS4 este exceptionala, pentru ca poti parcurge sute de km fara nici cea mai mica problema.
Interiorul este spatios, habitaclul este bine antifonat si cutia de viteze cu 8 trepte tine motorul PureTech la o turatie pe 2.000 rpm, chiar daca se merge pe autostrada cu o viteza de 130 km/h.
MOTORIZAREA PURETECH de 225 CP
Sub capota masinii se ascunde un motor de 1.6 litri PureTech realizat de catre PSA impreuna cu BMW in urma cu mult timp, motor care acum a ajuns pe DS4 intr-o versiune simpla de 225 CP si 300 de Nm.
In mod normal, pe soselele din Romania, masina functioneaza fara probleme chiar daca nu vorbim de un model E Tense echipat cu transmisia eEAT8 de la Aisin.
Aici vorbim de un DS4 cu transmisia clasica Aisin AT8 care functioneaza fara probleme, atat in oras, cat si pe autostrada, unde turatia joasa duce la un consum mediu decent.
DS spune ca masina consuma WLTP in medie 6.6 litri de benzina, insa noi am atins o medie de 10 in Bucuresti si 7.5 litri in regim de autostrada cu sistemul AC pornit. Daca vrei un consum mic de benzina, trebuie sa alegi versiunea high-end DS4 PHEV, sau poti opta oricand pentru un diesel 1.5 BlueHDI de 130 CP.
Si daca nu te intereseaza performantele, poti alege aceasta motorizare 1.6 PureTech cu o putere de 181 CP usor mai economica.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul DS4 reuseste sa faca o figura foarte buna cand este comparat cu Seria 1 sau Clasa A, lucru impresionant pentru un brand auto nou cu o istorie tumultoasa.
Noile generatii de masini DS reusesc sa atraga clientela germana, pentru ca au o calitate reala de fabricatie buna, au un design superior si ofera o gama vasta de motorizari.
Sa-ti cumperi o masina premium cu 225 CP si cutie automata, cu toate sistemele multimedia high end oferite standard, la doar 42.000 euro TVA inclus, este o performanta greu de egalat de catre germani.
Un Seria 1 sau Clasa A echivalent ( putere+dotari) face ca pretul de vanzare sa depaseasca lejer suma de 55.000 euro.
PRO
Design revolutionar
Cel mai bun interior din segmentul premium
Trei motoare cu o putere de peste 300 CP si 520 Nm
Cutie automata cu convertizor de cuplu Aisin
Interior de top DS Rivoli
Night Vision eficient plus suspensia pilotata Active Scan
Masina cu o viteza maxima de 240 km/h
0-100 km/h in 7.7 secunde
Rezevor mare de benzina de 53 litri
CONTRA
Pret de achizitie mare
Dotari extra chiar si la un nivel de echipare de top
Consum relativ mare de benzina
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 53
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: EAT8 Aisin convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4400
Latime (mm): 1866
Inaltime (mm): 1470
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 430 l
Greutate la gol kg: 1419
Performante
0 – 100 km/h (s) – 6.6
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.3
Anvelope: 205/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 42.599 euro