Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu suprinzatoarea Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Masina din acest test drive este una extrem de importanta pentru cei care doresc sa-si cumpere o masina electrica in viitorul apropiat.

Este vorba de gama Mazda MX-30 e-Skyactiv 2021,  o masina electrica care nu are nici o legatura cu oferta europenilor, pentru ca vine pe piata cu un acumulator mic, un nivel de echipare de top si un pret de achizitie la nivelul unui Renault ZOE II.

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Adica Mazda MX-30 e-Skyactiv 2021 se prezinta romanilor drept o masina 100% destinata mersului urban, care are un habitaclu spatios si dotari standard pentru care trebuie sa platesti extra la toate modelele sale concurente.

Respectiv, noul MX-30 pare, la prima vedere, o masina care nu va avea un succes scontat, insa care te face sa te razgandesti dupa ce mergi cu ea trei zile in cel mai aglomerat trafic urban din Europa, evident in Capitala noastra, Bucuresti.

CAROSERIE DE CROSSOVER CU TENTA DE RX-8

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Spunem asta pentru ca noul Mazda MX-30 e-Skyactiv 2021 este, de fapt, o masina de oras, care are doua portiere clasice unui coupe ( cu o lungime extrem de mare!), insa si cu doua portiere care se deschid asemenea modelului sportiv Mazda RX-8.

Pe scurt, vorbim de masina crossover cu cel mai facil acces spre locurile din spate, din Europa!

Caroseria lui MX-30 ascunde o masina extrem de bine gandita, pentru ca are aceste portiere ingenioase, insa si o lungime destul de mica cand este comparat cu un crossover concurent.

Aceste detalii tehnice permit soferului sa parcheze mai usor masina in locurile mici din orase, iar unghiul de bracaj foarte bun este de mare ajutor.

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

INTERIOR 

Locul unde Mazda exceleaza aproape de fiecare data este la interior, zona unde japonezii ofera un design atipic. insa si o calitate de fabricatie mult peste oferta concurentilor din Europa.

Adica, noul MX-30 are un interior cu materiale premium, un interior cu o consola centrala ridicata si sisteme multimedia intalnite doar pe modelele premium de peste 60.000 euro. Aici amintim faptul ca masina are standard un display central, pe care se poate actiona instalatia de aer conditionat automata, sistem intalnit doar la modelele de top Audi.

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

In partea superioara gasim un nou LCD de mici dimensiuni, unde estea afisata harta sistemului de navigatie, LCD indentic cu cel intalnit pe modelele de volum Mazda 3 si CX-30.

Si ca sa incheiem, Mazda mai ofera un LCD de mai mici dimensiuni montat in mijlocul indicatoarelor, sistem care ofera cele mai importante detalii despre caracteristicile masinii ( consum kwh, autonomie, temperatura, vitezometru etc!).

Pe scurt, vorbim de un interior mult mai bun calitativ decat ceea ce gasim la modelele concurente Renault ZOE II Z.E. 50  R135, KIA eNiro, Peugeot e2008 sau gama electrica Opel, bazata tehnic pe modelele Peugeot si Citroen.

TEHNOLGIE 100% MAZDA EFICIENTA INSA SI USOR DE CRITICAT

Sub caroseria masinii se afla unul dintre cei mai mici acumulatori intalniti pe o masina electrica noua in anul 2021, acesta fiind produs de Panasonic si avand o capacitate de 35.4 kwh ( utilizabili in mod real 30 kwh!).

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Acest acumulator are 192 celule litiu-ion prismatice si ofera o autonomie WLTP de 200 km, in Europa! Noi am testat masina in cele mai “proaste” conditii posibile, respectiv cand afara temperatura medie a fost de -2 grade Celsius, de unde si avertizarea data de intreg sistemul care a limitat viteza maxima si capacitatea de incarcare a bateriei.

Pe scurt, putem relata faptul ca masina are o autonomie reala de 170 km cu o singura incarcare, intr-un Bucuresti aglomerat, cu conditia ca soferul sa ruleze economic cu cea mai agresiva treapta de regenerare a acumulatorului. In conditii de iarna, cu temperaturi de minus si incalzirea actionata tot timpul, aceasta autonomie scade in mod real pana undeva in zona de 150 km!

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Speram sa efectuam un test cu acest model si cand afara temperatura este de peste 15 grade Celsius, pentru a vedea si autonomia la temperaturi moderate.

CONCLUZIILE NOASTRE

Noua Mazda MX-30 este o masina de “imagine” pentru japonezi, pentru ca este mai mare decat un ZOE, este mai buna calitativ decat un ZOE, insa este oferita cu un pret mai mic de achizitie.

Mazda a anuntat ca acest MX-30 urmeaza sa primeasca si o versiune REX, cu un motor pe benzina Wankel, asemenea predecesorilor sai RX-7 si RX-8, motor care are mari sanse sa faca din MX-30 REX un best seller pe toate pietele.

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

Insa pana atunci, nu trebuie sa uitam faptul ca masina de fata are cea mai mica amprenta de CO2 pe intreaga perioada de viata a sa, respesctiv este cel mai ECO model electric vandut in Europa.

Pentru fanii de Renault, KIA, Opel sau VW trebuie spus ca este recomandat sa mearga intr-u test si cu noua Mazda MX-30, pentru ca doar atunci puteti vedea interiorul si cele patru portiere extrem de eficiente.

test drive Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, drive test, autolatest , teste auto , review Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, autonomie reala, acumulator panasonic Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021, garda la sol, consum kwh , test ro Mazda MX-30 e-Skyactiv 143 CP 35.4 kwh 2021

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie “premium”

Motor de 143 CP puternic

Antifonare foarte buna a caroseriei

Pret foarte bun de achizitie

Valoare mare de revanzare

Lipsa dotari optionale. Aproape totul este standard

 

CONTRA

Acumulator Panasonic cu o capacitate mica

Momentan lipsa a versiunii REX Wankel

Greutate mare la gol

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente