Este greu de crezut, insa Stellantis a reusit intr-un timp relativ scurt sa remedieze problemele cu toate motorizarile de generatie veche, insa si sa dezvolte noi masini interesante construite pe baza tehnica comuna EMP2-V3.
Pentru fanii marcii, cand vorbim de V3, vorbim de platforma tehnica cu ampatament marit, care se adreseaza celor mai bune produse Stellantis, si aici amintim si Citroen-ul C5-X testat de noi in urma cu ceva vreme si care ramane cel mai bun Citroen din istorie.
DE CE 408 ESTE UN BEST-BUY IN ROMANIA IN 2024?
Pentru simplul fapt ca un 408 precum cel din acest test drive in versiunea de baza Allure are un nivel de echipare complet si se vinde la noi cu un pret de aproximativ 32.000 euro, pret aflat la nivelul oricarui SUV compact din Europa.
Si da, un Peugeot 408 are o caroserie mult mai mare, mult mai spatioasa si un design mai elaborat chiar si fata de un 3008 de volum.
Putini dintre fanii marcii stiu ca noul 408 este de fapt atat un crossover ( garda la sol de SUV), o berlina shooting-brake si o berlina de clasa mare, cu un spatiu interior mult peste cel al concurentei.
Efectiv, cei de la Peuegeot au realizat o masina complexa, care este mai buna decat un SUV, pentru ca este mai stabila pe sosea, insa care ofera o garda la sol generoasa si un portbagaj care poate avea un volum la nivelul unui estate de acum 10 ani, respectiv 536-1600 litri.
MOTOR 1.2 PURETECH REVIZUIT
Cea mai mare problema a clientilor de masini Stellantis a fost cea a motorizarilor PureTech de 1.2 litri, care au avut de suferit din cauza intervalelor de service prea mari, probleme care acum in 2024 au fost remediate.
Peugeot spune ca noul motor PurTech Euro 6 TempE are o distributie complet schimbata, motorul primind si un nou ulei care se inlocuieste de acum anual.
Masina din acest test are sub capota un deja clasic 1.2 Turbo de 130 CP, motor care este mult mai rafinat decat un 1.0 Ecoboost de la Ford, un 1.0 TSI de la Skoda/VW, 1,2 TCe de la Renault sau 1.0 T-GDI de la Kia/Hyundai.
Cei 130 CP si cuplul motor de 230 Nm la 1.750 rpm sunt suficienti pentru a misca elegant masina, chiar si atunci cand trebuie sa crestem dinamismul in momentul depasirilor.
Fata de toti concurentii, noul 408 continua sa fie vanduta cu transmisia japoneza Aisin AT8 cu convertizor, care este cea mai buna de pe piata, pentru ca este extrem de fiabila si pentru ca ofera o demultiplicare incredibila atunci cand mergi pe autostrada cu viteze de peste 130 de km/h.
Pur si simplu, acest 408 are un tempo sustinut in regim de autostrada, pentru ca transmisia este una de top, masina francezilor putand merge constant cu viteze de peste 150 km/h intr-o liniste deplina si cu un consum bun.
CAT CONSUMA UN 408 IN VIATA REALA IN ROMANIA?
Intr-un oras extrem de aglomerat, consumul mediu afisat a fost de 8.5 litri la 100 de km, adica cu cei 52 de litri poti avea o autonomie de 650km fara probleme.
Marele avantaj al motorizarii turbo si al transmisiei AT8 este vizibil in mediul extraurban, unde masina poate sa consume chiar si 4.5 litri la 100 de km, iar pe autostrada la o viteza legala are un consum de 6.5 litri.
Acestea sunt cifre foarte bune daca ne uitam la dimensiunile masinii si la faptul ca sub capota avem doar un 3 in linie turbo.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca vrei un SUV de clasa compacta si esti dispus sa platesti peste 30.000 euro, recomandarea noastra este sa te uiti la un 408 de 130 CP AT8, pentru ca este un crossover extrem de competitiv, care nu are problemele de stabilitate si habitabilitate al unui SUV.
Daca vrei sa conduci o masina extrem de economica in oras, atunci trebuie sa te uiti spre un 408 Hybrid de 136 CP, care are transmisia electrificata Punch, model care merge 50% din timp in modul electric.
Iar, daca vrei performante, poti alege un 408 PHEV de 225 CP, care are motorul 1.6 PureTech cu 4 cilindri, model care din pacate are si un pret mult mai mare.
408 devine astfel o mare problema atat pentru 3008, cat si pentru C5 Aircross, masini SUV care au aceleasi motorizari, insa preturi care nu dispun de carisma lui 408.
Cumpara masina de fata de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Design 100% fastback
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW sau Renault
Motor de 1.2 litri PureTech de 130 CP cu performante decente
Cutie automata Aisin AT8 cu convertizor de cuplu
Volum al portbagajului mult peste oferta segmentului SUV
Pret de 27.150 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Dotari de masina premium precum jantele pe 20 inch, sistem audio Focal sau HUD
Optional motor 1.6 PHEV de 224 CP si baterie de 12.4 kwh
CONTRA
Motor putin recomandat pentru cei care cauta senzatii
Lipsa din oferta a motorizarii 1.6 PureTech de 180 CP doar pe benzina
Rezervor mic de benzina, doar 52 de litri
Valoare de revanzare
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 52
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Convertizor 8 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4687
Latime (mm): 1848
Inaltime (mm): 1478
Ampatament (mm): 2787
Portbagaj: 536 l
Greutate la gol kg: 1367
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.4
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 215/65R17
Pret
Pret lista cu TVA : 32.000 euro