Numele masinii este Seria 5, acest model reprezentand cea mai evoluata masina din segmentul mare din Europa.
Nivelul tehnologic al noii masini a atins un nivel atat de mare incat se pune problema uneori de ce am mai achizitiona nava amiral BMW Seria7.
La prima vedere noul 5 este o masina cuminte din punct de vedere al design-ului exterior, insa cand ne urcam in spatele volanului senzatia de Seria 7 esta atat de mare incat putine persoane sunt in masura sa diferentieze cele doua limuzine.
Conflict de interese!
Noul 5 este foarte diferit in comparatie cu generatie precedenta deoarece aceasta este mult mai putin sportiva decat vechiul 5. Daca a pierdut la capitolul sportivitate inseamna ca a castigat la confortul oferit pasagerilor, caracteritica care face acest automobil un concurent mult mai direct cu ceea ce se numeste Mercedes Clasa E.
Aceasta schimbare de mentalitate face ca multi dintre clientii marcii sa inghita cu greu aceasta mica revolutie, detaliu care va face cu siguranta ca multi dintre clientii constanti de BMW Seria 5 sa se indrepte clar spre viitoarea generatie Audi A6.
Aici putem face o mica comparatie cu ceea ce s-a intamplat in urma cu doua decenii cand Mercedes a inlocuit Clas S serie sasiu W126 cu mai marele S140.
Primul S amintit a avut in medie peste 75% din clienti din esaloanele superioare ale societatii (doctori, profesori, directori etc), cifra care a scazut cu pana la 15% la urmatoare generatie. Studiu a demonstrat ca Mercedes W140 a avut mai putin clienti scoliti decat predecesorul sau.
In aceeasi situatie se regaseste si BMW care a venit cu un 5 mult prea apropiat din toate punctele de vedere de marele Seria 7, urmarea normala fiind pierderea clientilor de la clasa lux spre cea mare. Cei care au detinut un Seria 5 generatie precedenta vor fi usor dezamagiti de sportivitataea improprie a noii masini.
Performante
Noul BMW 530d F10 care a fost testat de catre echipa Autolatest a starnit multe controverse datorita unui comportament rutier mai putin sportiv decat cel al generatii precedente, si a cresterii gradului de confort oferit la acesta clasa de automobile.
Pur si simplu un Seria 5 din 2010 este mult mai rafinat si elegant decat un vechi 5, iar acest lucru nu poate decat sa inseme ca Mercedes-ul Clasa E va avea de suferit.
Pe sosea noua masina se misca bine spre foarte bine, insa dupa mai bine de 400 km efectuati atat in mediul urban cat si extraurban putem spune ca noul BMW Seria 5 cu motorul de trei litri si 245 CP este o masina puternica si extrem de rafinata.
Despre sportivitate nu poate sa fie vorba. Un vechi 535d din 2008 este in medie cu peste o secunda mai rapid decat acest 530d.
Lost Feeling
Poate cea mai mare problema a noului BMW Seria 5 din acesta noua generatie este o pierdere a feeling-ului clasic BMW, comportament care s-a regasit la bordul tuturor masinilor BMW din ultimii zeci de ani.
Diferenta de senzatii oferite de aceasta noua masina in comparatie cu vechiul face ca viata specifica la bordulul unui BMW Seria 5 sa devina oarecum putin ciudata.
Off the record putem spune ca noua masina testata este chiar mai confortabila decat Mercedes-ul Clasa E lansat anul trecut.
In ciuda echiparii masinii cu noua suspensie pilotata electronc care dispune de modul Sport Plus, comportamentul masinii este deosebit de confortabil.
Motorizare
Sub capota masinii din test se ascunde cel mai performant motor diesel cu 6 cilindri din lume. Noul 6 in linie D a castigat acest titlu din partea echipei Autolatest datorita performantelor de top.
Noul diesel suna cel mai bine in comparatie cu ceea ce ofera un Audi A6 TDI sau un Mercedes E350 CDI.
Fata de acestia BMW 530d ofera cel mai rapid raspuns, cel mai elegant sunt si cel mai bun moment motor. Strict din punct de vedere al performantelor acest nou diesel este aproape la fel de puternic ca si predecesorul sau 535d din 2007.
Acest lucru nu se observa din pacate si pe sosea deoarece greutate mai mare a masinii isi spune cuvantul.
Transmisie
Cea mai importanta noutate a actualei generatii BMW Seria 5 F10 este implementarea in serie a noii transmisii automate ZF cu 8 rapoarte.
Aceasta a fost dezvoltata de specialistul german ZF pentru a contracara rafinamentul transmisiei Mercedes 7G-Tronic, iar dupa cateva sute de km putem relata ca ZF a reusit.
Noua transmisie schimba atat de lin cele 8 raporte incat modul manual de schimbare al vitezelor este pur si simplu inutil. Cine vrea senzatii trebuie sa puna cutia doar in modul Sport si aceasta va demonstra cel mai rapid mod de schimbare al vitezelor pentru o transmisie automata clasica.
Consum
Marele avantaj al noii transmisii ZF cu 8 rapoarte este acela ca masina consuma incredibil de putin pentru o berlina full size din clasa mare.
In mediul urban din Bucuresti consumul nu a crescut de nivelul a 12.5 litri iar cel extraurban a scazut pana la un nivel de 6-6.5 litri.
Un asemenea model consuma in medie aproximativ 9.3 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
In comparatie cu ceea ce ofera concurenta noul BMW 530d consuma in medie cu pana la 4-5 litri mai putin decat un Audi A6 3.0 TDI sau un Mercedes E350 CDI.
Aceste cifre sunt suprinzatoare pentru o masina diesel de peste 240 CP, insa nivelul de noxe CO2 care atinge o valoare extraordinara de 160 g/CO2 reprezinta un indiscutabil Best in Class.
Concluzie
In ciuda unor modificari discutabile intre generatii noul BMW Seria 5 devine de drept cel mai important concurent al modelului Mercedes Clasa E. Din acest joc iese modelul Audi A6 deoarece este uzat moral.
Calitatea de fabricatie de top, dimensiunile mari ale caroseriei si motorizarile de top fac din aceasta masina berlina premium cea mai evoluata tehnologic din segmentul mare.