Una dintre cele mai surprinzatoare masini noi, ajunsa in testele noastre, se numeste Kia Picanto, citadina extrem de apreciata in toate tarile Occidentale.
Este greu de crezut, insa toate modelele Picanto au castigat cele mai mari note la capitolul fiabilitate in timp, motiv pentru care si acest nou Picanto JA 2022 are mari sanse sa fie cea mai rezistenta masina Kia care se vinde in Europa.
DE DE PICANTO IN 2022?
Pentru ca, daca vrei o masina de oras cu dimensiuni mici nu prea mai gasesti sa cumperi in aceste moment in Europa, pentru simplul fapt ca europenii au cam renuntat la aceste modele ieftine.
Adevarul este ca toti constructorii de automobile au inteles ca profitul cel mai mic este realizat cu masinile lor ieftine, motiv pentru care acestea au disparut din oferta una cate una.
Kia nu gandeste precum europenii, si ofera pe Batranul Continent un Picanto facelift 2022, pentru simplul fapt ca in Europa de Vest aceste masini sunt cumparate cu zecile de mii, pentru ca au un pret bun de achizitie, ofera o fiabilitate imbatabila si de ce nu, au performante reale bune.
Cine vrea un Sorento in Amsterdam sau Paris, sigur are un loc de parcare in curte, insa daca locuiesti la bloc si trebuie sa utilizezi zi de zi infrastructura de parking a orasului, un Picanto devine solutia optima.
CARE SUNT SCHIMBARILE
De la ultimul Picanto testat de noi AICI in 2011 si pana in prezent, putem spune ca masina celor de la Kia a trecut prim ample schimbari, actuala generatie JA fiind cea mai buna din toate punctele de vedere.
Are o caroserie cu un interior mai spatios, are un tren de rulare bun si ofera o lista de echipamente demne de o masina premium din anii 2000.
Sa-ti cumperi un Picanto cu transmisie automata, motor TGDI sau discuri de frana pe puntea spate este ceva normal, insa modelul de fata este dotat cu motorul de baza extrem de apreciat de Europenii din Vest.
TEHNICA CLASICA “GARANTATA PE VIATA!”
Si cand spunem asta, ne uitam sub capota si vedem noua generatie de motoare 1.2 SmartStream G cu PATRU CILINDRI, care are din start 8 injectoare de benzina si care ofera o putere maxima de 84 CP la 6.000 rpm cuplat la o excelenta transmisie 5 MT.
Aceasta din urma, impreuna cu ambreiajul extrem de usor de folosit, fac viata cu un Picanto in oras sa fie una extrem de placuta.
Noi am testat aceeasi motorizare pe modelul Hyundai i20 AICI si a mers fara probleme, insa Picanto are o greutate la gol cu pana la 300 kg mai putin, adica este mult mai performant pe sosea.
Aici, Kia spune ca masina aceasta de oras ajunge la 100 de km/h in doar 12.5 secunde, iar viteza sa maxima este de peste 180 de km/h.
CEA MAI MICA KIA ARE CEL MAI MIC CONSUM REAL!
Cu un rezervor de doar 35 litri de benzina poti parcurge, intr-un oras cum este Bucurestiul, peste 450 km, adica vei avea un consum real sub 6 litri in cel mai aglomerat oras din Romania.
In mediul extraurban, consumul acestui Picanto are o medie de 3.8 litri! Adica vei putea merge peste 550 km cu doar 35 de litri de benzina.
Fanii diesel 1.5 dCi vor avea un soc cand vor vedea ce consum are noul motor cu 4 cilindri montat pe o citadina cu o greutate de 920 kg la gol!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Daca te-ai gandit sa-ti cumperi un Citroen C1 sau un Peugeot 108, trebuie sa te anuntam ca aceste masini nu mai exista! Daca vrei un VW up trebuie sa-ti cumperi un up electric de 25.000 euro, insa daca vrei o Toyota AygoX 2022 trebuie sa scoti din buzunar peste 18.000 euro pe versiunea de baza fabricata in Europa.
Singurele solutii sunt Hyundai i10, care are marea problema ca este fabricat in Turcia, si aceasta Kia Picanto fabricata in continuare in cea mai buna uzina Kia din Coreea de Sud.
Adica, Picanto ramane singura masina citadina in 2022 cu o calitate de fabricatie peste medie, cu un motor pe benzina cu 4 cilindri si cu o garantie reala de 7 ani!
PRO
Cea mai FIABILA MASINA KIA din oferta!
Singurul motor cu 4 cilindri din segmentul citadin din Europa
Calitate de fabricatie/asamblare Made in Coreea
Singura citadina cu 7 ani garantie din Romania
Consum real de benzina la nivelul unui Yaris Hybrid de 25.000 euro
Optional motor 1.0 T-GDI si cutie 7DCT
Valoare foarte mare de revanzare
CONTRA
Pret mare al versiunilor de echipare de top GT Line si T-GDI
Lista mare de echipamente optionale
Lipsa cutie automata AT4 pe motorul 1.2 MPI
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie ASPIRAT
Injectie: Injectie Multipunct
Capacitate cilindrica (cm3): 1197 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,0 x 78,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 84/6000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 118/4200
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 35
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 5 trepte manuala
Dimensiuni
Lungime (mm): 3595
Latime (mm): 1595
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2400
Portbagaj: 255-1010 l
Greutate la gol kg: 920
Performante
0 – 100 km/h (s) – 12.5
Viteza maxima (km/h) –185
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.8
Anvelope: 195/45R16