Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua generatie Hyundai i20 2021 1.0 T-GDI Mild-Hybrid 7DCT Led Line

De fiecare data cand cei de la Hyundai lanseaza o generatie noua de masini in Europa, toti concurentii sai intra intr-o oarecare “panica” stiind ca noile modele Hyundai sunt mult mai bune decat ceea ce ofera europenii.

Si acest lucru este stiut foarte bine de catre Renault,  PSA, VW, Opel si Fiat care prevad probleme serioase la capitolul vanzari, cand masinile lor incep sa fie puse fata in fata cu produsele celor din Coreea.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Acum, in 2021, vedem cum Hyundai lanseaza, in Europa, o noua generatie de modele de clasa mica Hyundai i20, un model de volum care a reusit sa fie vandut foarte bine chiar si  in anii precedenti.

CE ESTE NOU LA i20 2021?

In primul rand, acum vorbim de o masina complet noua, care primeste o baza tehnica complet diferita,respectiv i20 2021 este o masina mult mai mare si cu mult mai multa tehnologie inglobata.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Masina din acest test drive este noul i20 – 5 DR, 1.0 T-GDi, 100 CP, M-Hybrid 48V, 7 DCT, Led Line 2021, model care reprezinta versiunea de top a gamei.

Suspensia este mult mai bine gandita la aceasta noua generatie, iar antifonarea habitaclului este clar superioara precedentei generatii.

CAROSERIE

Inca din primele momente am observat faptul ca noul i20 este o citadina extrem de bine gandita ergonomic, garda la sol este mai mica, pozitia la volan este mai buna si habitabilitatea masinii este clar peste media segmentului.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Adica, noul i20 este mult mai mare si spatios decat o Fiesta de la Ford, Clio de la Renault sau 208 de la Peuegot! Singurul concurent care are un interior la fel de spatios este Honda Jazz, care, din pacate, pe piata din Romania NU CONTEAZA din nici un punct de vedere.

Calitativ, i20 2021 este un produs traditional Hyundai, adica are o calitate de fabricatie exemplara, insa materialele de la interior sunt realizate dintr-un plastic dur care nu poate concura cu un interior de Fiesta, Clio sau Polo.

Aici, Hyundai a ales rezistenta in timp in detrimentul unor materiale mai scumpe, insa si nivelul tehnologic este mult peste oferta europenilor.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Plansa de bord are un design nou, mult mai elegant decat in trecut, iar linia optica ne aduce aminte de noul model Sonata, care, din pacate, nu se vinde in acest moment in Europa.

TEHNOLGIE INTEGRATA

La bord-ul noului i20 vedem ca producatorul ofera indicatoare digitale Supervision Cluster, care utilizeaza un display de 10.5 inch plus unul la sistemul multimedia de 8 inch, fara sistem de navigatie, care este irelevant pentru ca te poti conecta cu Android Auto sau Apple Car Play.

Aceste sisteme fac din start interiorul lui i20 unul extrem de interesant, chiar si cand este comparat cu unul de Fiesta sau Polo. Tot pentru a arata nivelul atins de Hyundai, masina are un pachet de iarna complet, care include scaunele incalzite fata plus volanul incazit, dotari extrem de importante, in special in diminetile reci de iarna.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Si poate cel mai mare salt tehnologic este observat sub capota, unde noul i20 are motorizarea 1.0 T-GDI de 100 CP mild hybrid, care utilizeaza un acumulator litiu-polimer de 0.46 kwh, montat in locul rotii de rezerva. Acesta transmite puterea unui alternator de putere realizat de Valeo, care ofera la randul sau un surplus de putere de pana la 13 CP.

Adica, pentru cateva secunde, motorizarea lui i20 ajunge sa dezvolte 113 CP si un moment motor total de 212 Nm ( 117 Nm benzina plus 40 Nm electric!).

CARE SUNT AVANTAJELE REALE ALE SISTEMULUI MILD HYBRID HYUNDAI?

Pe langa faptul ca este deja compatibil normelor Euro6 D, acest motor afiseaza un consum mediu WLTP de 5.2 litri chiar si in versiunea cu trasmisie 7-DCT. In realitate, la capitolul consum de benzina, trebuie sa ne asteptam la o medie de 7.5 itri intr-un Bucuresti aglomerat, unde sistemul Stop&Start functioneaza chiar si cand afara sunt zero grade Celsius.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Pornirea de pe loc se realizeaza exclusiv electric, iar transmisia 7-DCT in modul ECO reuseste sa faca o figura buna chiar si cand masina merge pe autostrazi cu viteze peste media legala.

Tot o surpriza a celor de la Hyundai este si modul SAILING al transmisiei, care pur si simplu se decupleaza de motor pentru a reduce consumul de benzina, in momentele cand motorizarea pe benzina este irelevanta! Frana de motor este realizata in 90% din cazuri chiar de catre sistemul mild hybrid, care incarca fortat acumulatorul aproape la fiecare franare.

CONCLUZII

Noul i20 se prezinta in acest moment drept una dintre cele mai bune masini din segmentul mic, unde concurenta este acerba cu toti constructorii europeni.

Motorizarea 1.0 T-GDI de 100 CP si sistemul electrizat Valeo permit masinii performante decente, atat in mediul urban, cat si in afara sa, unde de obicei masinile cu motoare cu doar 3 cilindri se chinuie.

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Design-ul noului i20 este la randul sau o caracteristica de top, constructorul dorind acum sa iasa din monotonia vechilor generatii de citadine, care nu au reusit sa castige inimile europenilor.

Acum, noul i20 arata agresiv, se conduce exemplar si ofera motorizari de top!

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

PRO

Imagine de marca

Motor T-GDI MildHybrid puternic

Cutie 7 DCT cu modul Sailing

Sistem multimedia usor de utilizat

Indicatoare digitale Supervision 10.25 inch

Scaune si volan incalzite

Pret achizitie al versiunilor de baza

Valoare mare de revanzare

CONTRA

Lipsa versiunea 1.0 T-GDI de 120 CP

Pret mare al versiunii de top

Materiale din plastic la interior

Rezervor mic de benzina

autolatest, consum i20 1.0 tgdi 100 cp 7dct, drive test hyunda i20 1.0 tgdi mild hybrid, drive test hyunda i20 tgdi 100 cp, hyundai i20 2021, i20 2021 test drive, review hyundai i20 1.0 tgdi mild hybrid 7dct, teste auto

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente