Grupul PSA, inainte de a se transforma in Stellantis, a realizat o importanta tranzitie spre electrizarea intregii game de masini Peugeot si Citroen.
Drept urmare, marca Citroen a reusit sa afiseze masini cu adevarat avansate tehnologic, chiar si cand acestea sunt comparate cu modele VW.
Da, este greu de crezut cum PSA inca ofera clientilor sai in 2021 un motor diesel 1.5 BlueHDI fara sa fie probleme cu emisiile, insa si variante PHEV de peste 200 CP.
DE CE NOUL CITROEN C5 AIRCROSS HYBRID ESTE O PROBLEMA PENTRU GERMANI?
Aici se poate raspunde simplu, pentru ca tehnologia PHEV de la bordul masinii este clar superioara unui model hybrid, precum Tiguan sau Skoda.
Pur si simplu vedem cum francezii au ales sa nu mai faca nici un compromis si au colaborat extrem de bine cu japonezii de la Aisin.
Adica motorizarea pe benzina este una clasica PureTech 1.6 Turbo de 180 CP, mult mai performanta decat una aspirata, cum vedem la gama Toyota Hybrid.
Motorul pe benzina chiar are 180 CP, iar cutia de viteze chiar are 8 trepte reale, pentru ca vorbim de o cutie clasica cu convertizor de cuplu, extrem de placuta in utilizare.
Aceste detalii tehnice se regasesc la europeni doar in segmentul premium, unde un SUV PHEV poate ajunge lejer la un pret de peste 80.000 euro.
DOUA MOTOARE EXTREM DE EFICIENTE
Asa cum spuneam mai sus, noul C5 Aircross Hybrid are sub capota un motor pe benzina turbo, insa si un motor electric de 110 CP care este integrat in cutia de viteze Aisin eEAT8.
Ambele motoare au impreuna peste 630 de Nm si peste 290 CP, insa puterile combinate care ajung la rotile din fata sunt de 225 CP si 360 Nm.
In modul Hybrid, cu acumulatorul incarcat, poti avea un consum mediu, in Bucuresti, cu sistemul de aer conditionat, de 1.9 litri la 100 de km, insa in modul Hybrid, fara baterie, consumul real creste undeva in jur de 10 litri de benzina.
Toti stiu ca eficienta unui PHEV fara putere in acumulator inseamna, in mod real, si un consum mare de benzina, lucru descoperit la toate masinile PHEV testate de noi in decursul anilor.
Cu bateria de 13.2 kwh incarcata poti merge in modul full electric, in medie, doar 40 de km, performanta notabila daca tinem cont ca vorbim de un SUV cu o greutate la gol de 1.8 tone.
CUM SE CONDUCE UN C5 AIRCROSS HYBRID?
Pe langa faptul ca cele doua motoare sunt cu adevarat o piesa de rezistenta pentru Citroen, nu trebuie uitat trenul de rulare, care ofera standard celebrele amortizoare hidraulice progesive, care te fac repede sa uiti de un Peugeot 3008 sau chiar si de un Merecedes GLA 4Matic.
Pur si simplu aceste amortizoare se apropie foarte mult de celebra suspensie Hydractiva III, testata de noi AICI pe ultimul Citroen veritabil.
In mediul urban, extrem de aglomerat, cutia electrizata Aisin se comporta exemplar, aceasta dand lectii de rafinament oricarei transmisii EDC Renault sau DSG de la VW.
Pur si simplu, integrarea unui motor electric direct in transmisia cu convertizor vedem doar la BMW, cu ZF8 pe gama 330e ai 545e, testate de noi AICI, insa si pe modelele Mercedes cu celebra cutie 9G Tronic e!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Despre C5 Aircross am avut si in trecut doar cuvinte de lauda, pentru ca francezii s-au trezit mai devreme si au dat nastere unui SUV modern, cu cea mai confortabila suspensie din intreaga industrie.
Pasul urmator in dezvoltarea lui C5 Aircross este masina de fata, un PHEV veritabil, cu doua motoare extrem de rafinate in utilizare. In plus vorbim si de o cutie automata traditionala, care demonstreaza zi de zi ca PSA nu a dorit sa mai faca rabat de la tehnologie, cum vedem la concurenta sa directa cu problematicele cutii DSG si EDC.
Efectiv, C5 Aircross Hybrid este cel mai bun Citroen al momentului, insa pretentiosii vor alege in viitor un C5 Aircross e-AWD care dispune, din start, de 300 CP si punte motoare si pe spate pentru a concura o KIA Sportage Hybrid sau un Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 2021!
PRO
Imagine de marca
Motor pe benzina puternic si relativ economic
Motor electric de 110 CP integrat in transmisie
Cutie eEAT8 Aisin cu convertizor de cuplu rafinata in utilizare
Acumulator mare de peste 12 kwh
Greutate la gol relativ mica pentru un full size SUV tip PHEV
Cea mai buna suspensie din segment
Connected CAM Citroen usor de utilizat
CONTRA
Rezervor mult prea mic de benzina 43 litri
Pret mare de achizitie pentru un Citroen 45.606.75 €
Lipsa scaune ventilate
Consum mare in oras cand ramai fara energie in acumulator
Lisa capacitate de incarcare de la statii publice DC 50KW
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8
Putere maxima CP/KW – rot/min: 181–5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300-3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43
Motor Electric
1 motoar electric 110 CP, total putere cumulata 225 CP
Cuplu motor cumulat de 360 Nm la zero rpm
Acumulator- 13.2 kwh
Autonomie electrica- 53 km
Timp incarcare 2.3 kw in 7 ore
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 Aisin Electrizata
Dimensiuni
Lungime (mm): 4500
Latime (mm): 1860
Inaltime (mm): 1689
Ampatament (mm): 2730
Portbagaj: 460-1510
Greutate la gol kg: 1800
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.9
Viteza maxima (km/h) –225
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.4
Pret
Pret lista cu TVA : 45.606.75 euro