Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ-Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid facelift vs Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023

Piata auto din Romania a demonstrat ca exista viata si dupa austriecii de la Porsche Romania, adica acestia nu mai sunt numarul 1 la capitolul importatori in ultimii doi ani.

In locul lor au venit cei de la Hyundai si Toyota care au fara discutii modele mult mai variate si cu preturi corecte de achizitie, iar unul dintre cele mai apreciate de catre romani este modelul Toyota Corolla.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Actuala Corolla lansata pe piata in 2018 a primit inca un facelift care aduce pentru prima data un sistem multimedia modern si un interior imbunatatit, masina fiind vanduta cu succes pentru ca are sub capota vechiul motor 1.8 Hybrid gasit la Auris si Prius.

DE CE KIA CEED ESTE SUPERIOARA UNEI COROLLA HYBRID?

Corolla este un best-seller european, insa cei de la Kia nu au stat degeaba si ofera un concurent Ceed 2023 Made in Europe foarte bun calitativ si cu o tehnologie de top.

Si noul Ceed are reale sanse in fata celor de la Toyora pentru ca japonezii inca ofera vechiul motor de 1.8 litri pe benzina cu 98 CP si 142 Nm, motor cuplat la o cutie eCVT lamentabila care nu face viata placuta la interior mai ales pe drumurile nationale de la noi unde lentoare transmisie devine periculoasa.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

In total, Corolla are o putere cumulata de 140 CP, insa concurentul de la Kia vine si ofera din start la aceelasi pret de achizitie un model PHEV mult mai avansat tehnologic.

DE CE KIA ARE SISTEMUL PHEV SI DE CE TOYOTA NU?

Sub capota lui Ceed Sportswagon se ascunde motorul aspirat 1.6 GDI de 105 CP care este legat de o transmisie secventiala cu dublu ambreiaj electrificata mult mai rapida in utilizare.

Si acest lucru se vede cel mai bine atunci cand facem depasiri, masina celor de la Kia este mai dinamica pe soselele patriei.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Un alt avantaj pe care soferul de Toyota nu-l are este utilizarea masinii celor de la Kia in modul FULL EECTRIC pentru aproape 60 km, Kia montand pe acest model un acumulator de 24.7 kwh.

De partea cealalta vedem ca actuala generatie de Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid nu poate merge in modul EV nici macar 1 km, masina fiind unul hibrid clasic.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

PRET SI GARANTIE

Aici Kia spune ca un asemenea Ceed se vinde cu un pret mediu in versiunea Vision de aproximativ 37.000 euro din care se scade Rabla Plus de 6.500 euro si se ajunge la un final de 30.500 euro, in timp ce o Corolla cu un nivel de echipare asemanator (Corolla Touring SportsExclusive HYB) are un pret de 38.310 euro din care nu putem scadea Rabla Clasic decat 3.320 euro, adica vom avea un total de 35.000 euro.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

La capitolul garantie vedem ca Toyota ofera una europeana bumper-to-bumper de 3 ani sau 100.000 de km, in timp ce toate masinile Kia au garantia de 7 ani sau 150.000 de km.

Tehnologic Kia este superioara modelului Toyota, iar pretul de achizitie real este chiar mai mic.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

DE CE ALEGEM KIA CEED SPORTSWAGON PHEV IN DETRIMENTUL UNEI COROLLA SPORTS HYBRID?

-Pentru ca numele de Sports nu are nici o legatura cu Corolla.

-Pentru ca nici acum Toyota nu ofera o Corolla PHEV

-Pentru ca Ceed este o masina PHEV.

-Pentru ca Ceed PHEV are o cutie secventiala mult mai rapida si elegata in utilizare.

-Pentru ca Ceed PHEV poate merge chiar si 60 km in modul full electric ( Corolla doar 1 km).

-Corolla este inferiora tehnologic insa este mai scumpa!?!?

-Garantia bumper to bumper la Toyota este de 3 ani si la Kia de 7 ani.

-Ceed Sportswagon are 29 gCO2 in timp ce Corolla “doar” 103 g CO2.

-Kia are un motor electric de 60 CP si 170 Nm, insa varianta 2023 ar putea avea 83 CP si 203 Nm ( sistem recent lansat pe Niro PHEV).

-Pentru ca niciodata un PHEV nu este inferior unui Hybrid simplu cum este Corolla de fata.

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid 2023, test drive corolla 2023, pret corolla 2023, autolatest, Kia Ceed Sportswagon 1.6 GDI PHEV 2023, testeauto, review, test comparativ, drive test

Si ca sa intelegi mai bine nivelul de perforamte al masinilor am atasat o reprize clasica de la 0-100 de km/h, Corolla avand fara discutii cei mai mari timpi pentru ca este penalizata de cutia eCVT lamentabila:

Articole Interesante

Alte Stiri

19 COMMENTS

  1. Ați uitat sa menționați partea de fiabilitate pe perioada lunga. Până acum nu a reușit nimeni sa bata japonezele (și în special pe Toyota) la capitolul costuri de întreținere si fiabilitate pe termen mediu și lung.
    Kia nu exista prin nici un top 10 al fiabilității, e undeva la un nivel mediocru.
    Degeaba are cutie secvențiala cu dublu-ambreiaj, daca ai ghinionul sa se strice după ce iese din garanție mașina, e absurd de scumpa reparația cutiei sau înlocuirea ambreiajelor.
    Cutia eCVT de pe Toyota e mult mai simpla dpdv mecanic și electronic, nu are ambreiaje, nu prea are piese expuse la uzura mare.

    • Oare cat costa reparatia unei transmisii eCVT la Toyota?
      Sa fie 3.000-5.000 sau 7.000 de euro? Sau nu se repara??
      Si de cazut o sa cada ca toate CVT-urile din lume 🙂

    • “Kia nu exista prin niciun top 10 al fiabilitatii…”

      Comentariul asta pare din 1996 :)), in 2023 Kia nu numai ca este in top 10 la capitolul fiabilitate, ba chiar e si pe locurile fruntase.

    • Mi-a plăcut comentariul, e foarte funny.
      De asta e bine să-ți faci toate update-urile înainte de a arunca enormități în eter.
      În 2022 kia a fost pe primul loc în US, iar acum le-au luat fața Lexus și Genesis, gamele premium de la Toyota și Hyundai-Kia. 🙂
      Un pic diferit față de “Kia nu exista prin nici un top 10 al fiabilității, e undeva la un nivel mediocru.” Adică ai avut ghinionul să fie peste Toyota. :))
      DCT6 e cu dublu ambreiaj umed, n-are probleme de fiabilitate.

    • Cauta ceva mai mult si o sa vezi unde e Kia acum, nu mai scrie tampenii aici. Ca fost posesor de Seat, Audi, Opel, Bmw, Toyota, noile modele Kia noi sunt net superioare marcilor enumerate anterior. De asemenea, ca posesor de Kia Ceed SW PHEV, @Autolatest, bateria are 8.9kw nu 24 sau ce ati trecut voi acolo, documentati-va corect!

  2. Nu se repară pentru că nu se strică. Dacă ne dai exemplu de E-CVT-uri stricate devine util articolul. În rest să compari cal cu măgar nu are rost. Tehnologia hibridelor Toyota oferă transmisie automată fără a avea o cutie automată. De fiabilitatea cutiilor cu dublu ambreiaj de la concurență mă abțin.

    • Probabil la dotări similare Toyota e mai ieftină. Aș spune pas la made on Bosfor, mașină proiectată în 2014.

      Kia a tot îmbunătățit sistemul hibrid, cel de pe Niro Phev 2024 nemaifiind leneș. Cred că e mai economic decât Toyota și la viteze mari. Dar costă.

  3. Articolul ăsta pare făcut cel mult după Wikipedia. Nu contest avantajul oferit de PHEV in fata hibridului clasic, însă:
    – lentoarea periculoasă a motorului Toyota. Cred că autorul nu a condus vreodată un hibrid Toyota ori este îl compară cu un turbo diesel cu peste 350 NM cuplu. Mașina nu este lentă deloc, are resurse suficiente pentru depășiri și urcări in panta inclusiv în regim de accelerare, trebuie doar apăsată pedala. Repet, depinde la ce te raportezi;
    – hibridele Toyota se pot deplasa în regim electric 3-4 km, la viteze sub 60km;
    – valorile CO2 sunt o glumă, nu știu de ce s-ar ghida cineva după ele, in mod real nu există, se pot obține doar la modul ideal;
    – comparația de preț se face cu modelul de top de la Toyota care nu are motorul de 1,8, ci pe cel de 2.0 care are puțin peste 200 CP;
    – e-CVT de la Toyota nu are ambreiaj, deci motive mai puține de a se defecta + costuri mai reduse in utilizare.
    – garanția ansamblului motor termic – hibrid și cutie Toyota este de 10 ani, nu doar 3;
    – comparam mere cu pere – hibrid clasic cu PHEV. Ce te faci daca nu ai unde sa încarci. Gratis nu prea mai e pe nicăieri, la priza normala este o glumă, la bloc o provocare…
    Cam atât, dacă e sa fim impartiali

    • -cutie CVT de la Toyota este o mizerie la capitolul reprize! Incearca o secventiala pe un hybrid sa vezi diferentele!
      -in realitate masinile Toyota nu pot merge mai mult de 1 km in modul EV pentru ca niciodata bateria aia mica nu este incarcata full intr-un oras precum Bucurestiul!
      -cine merge cu un PHEV are emisii reale de 30-40 grame CO2 pentru ca merg aproape 90% electric in viata de zi cu zi, asa ca emisiile sunt foarte mari la un simplu hybrid vs un PHEV!
      -garantia reala la Toyota este de 3 ani sau 100.000 de km, si garantia pentru baterie este de 8 ani! Restul este vrajeala pentru gusteri! Citeste carnetul de garantie inainte sa comentezi!
      -un PHEV este de fapt cel mai avansat hybrid din istorie, si daca nu-ti permiti un PHEV atunci nu trebuie sa-l critici!

  4. Nu am criticat PHEV ! Nu știu cum a reieșit asta din comentariul meu. Insa cred că fiecare are dreptul la o opinie, iar eu cred că referitor la punctul 1, opinia este pur subiectivă, in timp ce cu 2 și 4 chiar nu sunt de acord. Am citit carnetul de garanție și în cazul meu este exact cum am spus mai devreme, 10 ani ansamblu motor termic, electric și baterie. Iar autonomia electrică menționată chiar se poate obține, iarăși nu luam cazul drumurilor scurte unde într-adevăr nu se incarca bateria, însă in cazul unui drum de peste 10-15 km este certa.

    • Noi vorbim de garantia pentru intreaga masina!
      La Kia este de 7 ani sau 150.000 de km bumper to bumper, iar la Hyundai de 5 ani fara limita de km!
      Nu doar garantia de motor si cutie!
      Range de 10 km in EV la Toyota Hybrid doar daca cobori Transalpina 🙂

  5. Nu am zis că range-ul pe electric este de 10-15 km, am vrut sa subliniez ca în cazul drumurilor mai lungi bateria se incarca suficient pentru o autonomie electrica de aprox. 3 km. In ceea ce privește PHEV, sunt de acord că este varianta mai buna, chiar și în cazul meu cu casa la curte și contract de curent la Hidroelectrica și probabil va fi și următoarea mea alegere in materie de auto. Ce vroiam sa subliniez este sunt comparate 2 autoturisme diferite cu tehnologie distinctă și probabil o comparație mai nimerită ar fi fost, spre exemplu, cu Toyota Prius PHEV 🙂

  6. E o gluma proasta comparatia asta. Sunt fan asiatice, am avut kia, acum am toyota. Cum sa compari un hibrid cu un phev? Bine ca nu ai comparat un 2.0 tdi cu un electric. Apropo tocmai ce am mers 3.5 km doar in electric pana la lidl.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente