Este incredibil cum mareata industrie auto germana nu reuseste sa produca o masina capabila a concura cu Tesla Model 3 nici acum dupa 5 ani din momentul lansarii sale pe piata.
De fapt, BMW pierde zi de zi clienti pentru ca acestia vor sa conduca o masina electrica insa se vad nevoiti sa plateasca sume ireale pentru performante mult inferioare.
Si ca sa intelegem mai bine care este realitatea de pe piata ne uitam la un BMW i4 eDrive40 Gran Coupe cu dotari echivalante cu cele standard la un Model 3 LongRange si vedem ca germanii vand acest i4 cu peste 77.200 euro TVA inclus fara Rabla, in timp ce Tesla vinde masina cu doar 51.990 euro TVA fara Rabla.
Socul cel mare la pretul final este faptul ca Tesla primeste discount-ul de masina electrica RablaPlus de 11.500 euro, in timp ce BMW reuseste sa-l primeasca doar in aceasta configuratie eDrive40 pentru ca este mai ieftina de 75.000 euro cu TVA. Daca vrem versiunea de top, atunci renuntam la RablaPlus pentru ca pretul ajunge la peste 75.000 euro.
In final, diferenta ca pret dintre cele doua masini este de peste 25.200 euro in defavoarea masinii germane, de diferenta de pret soferul de Tesla putand alimenta gratis cu energie electrica de la statiile Tesla SuperCharger chiar si 10 ani!
Tesla Model 3 LR cu vopsea metalizata se vinde la Bucuresti cu un pret cu RablaPlus de 40.490 euro, in timp ce noul BMW i4 eDrive40 cu dotari echivalente se vinde tot la Bucuresti cu un pret de 65.700 euro!
TEHNICA BMW INFERIOARA CELEI DE LA TESLA
Sub caroseria lui BMW i4 eDrive40 Gran Coupe se ascunde o baterie chinezeasca de 80.7 kwh, insa electronica BMW este inferioara celei de la Tesla motiv pentru care masina merge conform specialistilor cu o alimentare doar 540 km.
Motorul electric al lui BMW are o putere maxima de 340 CP, in timp ce Tesla ofera doua motoare electrice care ofera impreuna o putere cumulata de 441 CP, alt motiv pentru care un Model 3 LR ajunge la 100 de km/h in doar 4.4 secunde, iar un BMW i4 poate sa afiseze doar o repriza de 5.7 secunde.
Chiar si la viteza maxima exista diferente, BMW-ul fiind limitat la 190 de km/h in timp ce Tesla poate atinge o viteza maxima de 233 km/h.
CONCLUZII
In ciuda faptului ca BMW este considerat inca o marca premium, cand vorbim de modelele electrice bavarezii se vad clar depasiti de catre germanii de la Tesla ( Model 3 este fabricat la Berlin!).
Tesla are o garantie mai mare, o putere mai mare, aceeasi autonomie cu o baterie cu pana la 8 kwh mai slaba si lipsa reviziilor fata de BMW care cere mii de euro pentru garantia cu service inclus asa cum era obisnuit la gama diesel!
Lipsa retelei de dealeri care sa te agaseze de fiecare data cand mergi la revizii, o personalului BMW care cere parca de fiecare data bani cand ajungi in showroom, face ca experienta Tesla sa fie mult superioara orcarui dealer BMW din Romania.
Plus ca, platesti cu 25.000 euro mai putin pentru o masina mult mai performanta care are in plus si acces la reteua de superchargere Tesla din marile orase din Romania!
Decât cazan de la Ielon mușchi, mai bine avion de Bavaria…
Zic și io…