Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Batalia PHEV-urilor! Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEV

Skoda se doreste sa devina incet cu incet o marca 100% electrica, si cel mai bine se vedem din oferta actuala de masini cu motoare termice.

Si cand spunem asta, ne uitam la deja vechiul Superb III care in versiunea PHEV iV 2022 se vinde in echiparea de top cu un pret de aproape 60.000 euro.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Si da, pentru 60.000 euro poti oricand sa-ti cumperi un BMW Seria 3 NOU NOUT sau chiar si un Mercedes Clasa C, acestea din urma fiind evident masini premium nu de volum cum este marca Skoda.

In acest climat nefavorabil masinilor traditionale ale grupului VAG, vin americanii de la Stellantis cu cea mai noua masina a marcii Citroen.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Este vorba de noul C5 X care, in versiunea sa de top Hybrid cu toate dotarile posibile, se vinde in Romania cu un pret real mai mic cu 9.000 euro decat cel al modelului Superb 2022. (Pret in Cehia unde inca se poate comanda Superb iV 2022).

DE CE C5 X SI NU SUPERB IN 2022?

In primul rand, cand vorbim de tehnologia Skoda VW iV, trebuie spus ca acest motor 1.4 TSI si transmisia sa DSG-6 electrificata sunt fabricate in uzinele din Mexic, adica nu vor avea nicioada o calitate de fabricatie/rezistenta in timp asemanatoare cu cele ale unui produs VW fabricat in Europa.

De partea cealalta a baricadei, francezii vin cu un motor 1.6 PureTech realizat impreuna cu BMW care ofera o putere maxima de 181 CP si 300 de Nm, motor cuplat la o exceptionala cutie japoneza Aisin cu 8 trepte si convertizor de cuplu.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

In total masina celor de la Citroen ofera cumulat o putere de 225 CP si 360 Nm, in timp ce motorul invechit 1.4 TSI al lui Skoda nu poate sa afiseze decat 156 CP si 250 Nm.

La capitolul motoare electrice Citroen vine cu un 110 CP si 320 Nm, in timp ce Skoda spune ca motorul sau electric integrat in cutia DSG ofera o putere de 116 CP, insa nu mentioneaza nimic despre momentul sau motor.

BATALIA PHEV-URILOR!

Din start trebuie spus ca ambele masini sunt PHEV, adica au si capacitatea de a merge in modul full EV cativa km, Citroen mentionand oficial o autonomie de 64 km, insa Skoda se lauda WLTP dar cu 58 de km.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Evident ca in viata reala ambelel vor merge cu cel putin 10 km mai putin decat datele afisate WLTP.

Principala problema a lui Superb iV este greutatea sa la gol care este cu aproape 100 de kg mai mare decat cea a lui Citroen, insa si acumulatorul de 13 kwh care are alta arhitectura comparat cu bateria celor de la Stallantis.

Pe scurt, in ciuda utilizarii unei transmisii secventiala DSG ( secventialale erau promovate ca fiind cele mai bune?!?!) masina celor de la Skoda este mai putin eficienta cand este comparata cu noul Citroen C5 X.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Lipsa celor doua rapoarte a cutiei DSG6 in comparatie cu cea AT8 a lui Citroen permite francezului un consum mult mai mic in regim extraurban.

DE CE SKODA ESTE MAI SCUMPA?

Aici trebuie mentionat ca am comparat ambele masini in versiunilor lor de top cu dotari optioanle, iar Skoda ajunge sa fie vanduta cu aproape 10.000 euro mai scumpa decat C5 X.

Diferenta de pret se datoareaza politicii de vanzari VAG din Europa care a crescut artifical preturile masinilor cu motoare termice pentru ca, clientii sa aleaga tot timpul masinile electrice.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Citroen nu face aceasta discriminare si ofera pe noul C5 X si motorul de baza 1.2 PureTech de 130 CP care este ieftin si economic, insa si acest C5 X Hybrid de 225 CP rafinat si puternic pe sosea.

In timp ce Skoda Romania nici macar nu mai vinde gama acest Superb iV, Citroen se pregateste sa lanseze un C5 X Hybrid4 care va avea inca un motor electric pe puntea spate pentru a duce puterea totala la plus 300 CP si 550 de Nm.

Adica, Citroen incepe sa ofere europenilor exact ceea ce vor ( motoare de cilindree mica clasice si PHEV avansate tehnologic), in timp ce marca Skoda vrea sa vanda doar masini electrice asemenea fratelui mai mare VW!

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Vom vedea din pacate un declin al industriei auto germane, iar industia auto franceza si cea italiana vor cunoaste o revigoare greu de anticipat in urmatorii 5 ani.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Skoda Superb ramane un adevart cruiser european doar atunci cand are sub capota motorul diesel 2.0 TDI care din fericire inca se vinde in Romania, insa pretul extrem de mare al versiunii PHEV iV face ca aceasta masina sa devina doar una de imagine.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Francezii au inteles repede ca o berlina de clasa mare trebuie sa fie dotata in 2022 si cu un motor pe benzina economic cum este gama 1.2 PureTech de 130 CP, insa clientul de top primeste versiunea PHEV de 225 CP rafinata si extrem de performanta pe sosea.

De fapt, Citroen reuseste sa ofere standard pe acest PHEV o cutie japoneza AT8 care se regaseste doar la modelele de top BMW, Mini sau Volvo, in timp ce Skoda vine cu o arhaica transmisie DSG cu 6 trepte.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

In final cele doua masini pot parea complet diferite din punct de vedere al caroseriei, insa ambelele au aproximativ aceeasi lungine si putere maxima, iar Skoda este cu siguranta mai scumpa cu aproape 10.000 euro decat un C5 X PHEV.

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

test comparativ,drive test, autolatest, Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV vs Skoda Superb 1.4 TSI DSG-6 218 CP PHEv, review, 0-100, baterie, consum real, pret romania, test ro Citroen C5 X Hybrid 225 CP AT-8 PHEV, superb 2.0 tdi dsg

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente