Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Am testat intreaga retea Renovatio e-charge din zona Bucuresti si putem spune ca este deficitara! Viteza de incarcare este extrem de mica

In timp ce electrificatii se bat cu pumnul in piept ca exista sute de mii de statii de incarcare pentru masina electrica in Romania  si ca esti “tampit” pentru ca inca conduci o masina pe benzina sau diesel, Autolatest a decis sa faca un test drive real al statiilor de incarcare cele mai raspandite in Romania.

Evident ca am ales furnizorul Renovatio e-charge, companie care are o retea completa de chargere in zona Bucuresti, adica singurul jucator cu o retea decenta din Romania.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Cei care conduc Tesla pot alimenta mult mai rapid si eficient in retelele lor care din pacate sunt in Romania aproape inexistente, deci irelevante pentru cei care nu conduc Tesla!

CARE ESTE REALITATE DIN TEREN?

creste pretul curentului 2022, pret incarcare dc 50kw renovatio, 160 lei plin 64 kwh renovatio, autolatest, gpl vs masina electrica

Aici trebuie spus ca in zonele unde traiesc “saracii” nu exista nici un charger de la Renovatio e-charge, si aici amintim fara suparare zone precum Berceni Sector 4, Pantelimon Sector 2, Rahova Sector 5 sau tot judetul Ilfov in afara de partea de nord unde locuiesc “bogatii”.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Si este si normal pentru ca cei cu venituri mici nu vor avea niciodata sansa sa-si cumpere o electrica in comparatie cu cei high-end care pe langa o masina EV mai au si un BMW sau Range Rover diesel in caz de!

CUM AM FACUT TESTUL?

In primul rand am testat pe parcursul a catorva saptamani o masina electrica in conditii de iarna, si prima vizita a fost la dealerul Avia Motors din Comuna Pantelimon unde statia Renovatio e-charge era BLOCATA!

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Aici se pare ca Renovatio e-charge are o intelegere cu cei de la Avia sa-si incarce doar ei masinile mai ales ca vorbim de o statie DC50. Statia functioneaza doar pentru masinile Skoda si VW de la Avia Motors.

Aceasta statie nu trebuie frecventata chiar daca apare pe aplicatia Renovatio!

Pasul urmator a fost in zona comerciala din Pallady unde am alimentat la Leroy Merlin unde exista doua statii de 22 kw.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Relitatea crunta a fost ca sistemul Renovatio e-charge 22 kw poate sa incarce doar cu o viteza de maxim 4.6 kwh, adica in aproape 1 si 30 de minute am incarcat cu bani doar 8.4 kwh. Acest lucru este nepermis mai ales ca platim incarcarea!

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

O alta problema a fost la statia Renovatio e-charge DC din Balotesti DN1 unde am incarcat mai repede, insa timpii reali sunt mult sub cei 50 kw anuntati oficial de catre companie.

Si putem spune ca masina avea bateria preconditionata, era aproape goala si afara era o temperatura scazuta.

Cea mai buna statie a fost cea de la Renovatio e-charge din parcarea subterana de la Piata Sudului unde am incarcat extrem de rapid, insa ne-am lovit de faptul ca statia Renovatio e-charge avea un buton setat standard sa incarce bateria maxim 80%.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Aceast sistem este clar o mare problema pentru cei care nu sunt familiarizati cu aceste statii! Aici am platit parcarea de la Mall pentru ca statia Renovatio e-charge este in subteran, adica am platiti si curentul si parcarea.

CARE ESTE SOLUTIA?

In primul rand, cei de la Renovatio e-charge ar putea face statii noi si in zonelele deficitare din Bucuresti si Ilfov pentru a avea cea mai buna retea de pe piata.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Mizeria din toate statiile de incarcare este datorata soferilor de masini electrice care pe internet par adevarati ingerasi care salveaza planeta, si in realitate sunt niste cocalari care se p…sa langa statie de lene sa nu mearga cateva sute de metri pana la o toaleta publica.

Adica, Renovatio putea instala camere video care sa amendeze soferii nesimtiti care fac mizerie prin limitarea sau chiar anularea accesului la aceste statii mai ales ca ei stiu cine si cand a venit la incarcat.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

In final, trebuie spus ca Renovatio e-charge pare ca este o companie serioasa, insa sa ceri 1 leu in plus la Corbeanca fata de DN1 Value Center doar ca statia este in ograda unui benzinar nu este placut pentru soferul de masina electrica.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Sfatul nostru este sa nu alimentati de la statia Renovatio e-charge din Rompetrolul din Corbeanca pentru ca pretul este umflat artificial, iar benzinarul se mai asteapta sa mai si cumperi ceva mancare de la el din statie cat astepti incarcarea.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

CONCLUZIILE AUTOLATEST

In acest test al statiilor de incarcare Renovatio am cautat sa alimentam iarna, la minim DC 50 kw si intr-un timp cat mai scurt pentru acesta este motivul principal pentru care ne-am facut card la aceasta companie.

In mare parte am fost dezamagiti de puterea extrem de mica livrata de catre aceste statii, singurele eficiente si care se apropie de ceea ce spune Renovatio a fost cea subteranta din Piata Sudului, insa acolo am fost obligati sa platim si incarcarea si parcarea.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

Masina electrica este avansata si extrem de interesanta pentru multi romani, insa daca si cea mai mare retea de chargere ofera o viteza de 5 kw la incarcare putem spune ca mai trebuie sa asteptam inca 10 ani pana cand si Renovatio sa ajunga cu reteaua la nivelul cerut in 2023.

Exista si masini cu tehnologia 800 V care pot incarca cu sute de kw pe ora, insa reteaua de chargere din Romania este complet depasita pentru ca se afla la nivelul anului 2015 in Europa de Vest.

Noi am reusit in acest test cu reteaua Renovatio sa incarcam doar cu o viteza de 4 kw!

Testul a fost realizat cu Mazda MX-30, Dacia Spring si Tesla Model 3 LR.

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

test retea Renovatio e-charge, autolatest Renovatio e-charge, probleme charging, putere mica Renovatio e-charge, statii stricate, putere reala stati dc50 kw, putere reala statie 22 kw, testeauto Renovatio e-charge 2023

 

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente