Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Vezi de ce acvaplanare este un fenomen putin inteles de soferii din Romania?

La sfârşitul sezonului de vară, şoferii pot întâlni subit furtuni cu ploi torenţiale, care pot transforma instantaneu unele porţiuni ale şoselei în zone cu risc ridicat, cu pericolul potenţial de acvaplanare.

Producătorul de anvelope Nokian Tyres explică la ce trebuie să fiţi atenţi în timpul sezonului de ploi şi de ce numai câţiva milimetri de adâncime a căii de rulare pot face o mare diferenţă.

acvaplanarea,accident acvaplanare, probleme aderenta asfalt ud, anvelope uzate acvaplanare, nokian tyres, probleme acvaplanare ud

Acvaplanarea reprezintă o ameninţare reală pe vreme ploioasă. Imediat ce calea de rulare nu poate să evacueze toată apa din punctul de contact dintre anvelopă şi şosea, sub aceasta se formează o pernă de apă. Fenomenul face ca anvelopele să-şi piardă aderenţa, iar şoferul pierde controlul vehiculului.

„În această situaţie, şoferul poate să devină, într-o clipă, un pasager neajutorat, fără niciun control asupra vehiculului. Însă, cel mai important lucru este să rămâneţi calm şi să nu frânaţi brusc. Cel mai bine este să luaţi piciorul de pe acceleraţie, să lăsaţi maşina să piardă încet viteză şi să urmăriţi cu atenţie direcţia de deplasare.

Imediat ce simţiţi că anvelopele reiau contactul cu şoseaua, puteţi să începeţi treptat să acceleraţi din nou”, spune Martin Dražík, Director de Produs pentru Europa Centrală la Nokian Tyres.

acvaplanarea,accident acvaplanare, probleme aderenta asfalt ud, anvelope uzate acvaplanare, nokian tyres, probleme acvaplanare ud

Există un risc real de acvaplanare chiar și în cazul unor anvelope noi, dar acesta este aproape sigur în cazul unora uzate. De aceea este important să aveţi în vedere starea şi calitatea anvelopelor maşinii dvs.

Ca regulă empirică, cu cât adâncimea căii de rulare este mai mică, cu atât este mai probabil ca anvelopele să-şi piardă aderenţa pe şoseaua udă. Prin urmare, condusul cu anvelope uzate constituie un risc major, mai ales pe timp de ploaie, când distanţa de frânare este substanţial mai lungă. Astfel deveniţi un pericol nu numai pentru dvs., ci şi pentru toţi cei din jurul dvs.

acvaplanarea,accident acvaplanare, probleme aderenta asfalt ud, anvelope uzate acvaplanare, nokian tyres, probleme acvaplanare ud

Şoferii care au amânat achiziţionarea unor anvelope noi trebuie să acorde o atenţie mai mare întreţinerii corespunzătoare a celor curente, astfel încât caracteristicile acestora privind siguranţa să se menţină cât mai mult timp posibil.

Riscul de acvaplanare poate fi redus prin folosirea unor anvelope cu adâncimea căii de rulare de cel puţin 4 mm. Imediat de adâncimea căii de rulare scade sub această valoare, protecţia dvs. faţă de acest fenomen periculos se deteriorează semnificativ.

acvaplanarea,accident acvaplanare, probleme aderenta asfalt ud, anvelope uzate acvaplanare, nokian tyres, probleme acvaplanare ud

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente