Anvelopele fabricate începând cu luna aprilie 2021 vor fi prevăzute cu etichete noi, care vor începe să fie vizibile treptat pe anvelopele oferite spre vânzare. Acestea vor avea un simbol pentru aderență pe zăpadă și un cod QR către o bază de date europeană extinsă.
„Codul QR este un element nou pe eticheta anvelopelor, care va ghida șoferul către o bază de date extinsă care stochează informații despre toate anvelopele disponibile pe piața europeană. Informațiile despre produs sunt standardizate, permițând astfel compararea mai ușoară a anvelopelor.”, spune Jarmo Sunnari, SRA Manager, Nokian Tyres.
Anvelopele all-season, de vară și de iarnă fără ținte vândute în UE au primit primele etichete UE în 2012. Până în prezent, obligativitatea etichetei a fost aplicată doar anvelopelor pentru autoturisme pentru pasageri, SUV-uri și autoutilitare, aceasta indicând rezistența la rulare, aderența pe carosabil umed și zgomotul extern la rulare. Informațiile de pe etichete trebuie să includă acum și aderența pe zăpadă și gheață, scala anterioară fiind în curs de reînnoire. Totodată, etichetele vor avea și un cod QR.
Reglementarea nu se aplică însă în cazul anvelopelor de iarnă cu ținte.
„Aderența pe carosabil umed este opusă aderenței pe gheață: dezvoltarea uneia o reduce de obicei pe cealaltă. Anvelopele concepute pentru Europa Centrală subliniază caracteristicile necesare pe drumurile din această regiune, în timp ce simbolul pentru aderență pe gheață indică faptul că anvelopa este eficientă și sigură în condițiile dificile specifice iernilor din regiunile nordice.
Nu recomandăm utilizarea anvelopelor concepute pentru Europa Centrală în condiții pentru care acestea nu sunt destinate.”, declară Matti Morri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.