Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Olanda devine incet Cuba Europei pentru ca masina electrica a destabilizat intreaga piata auto-Efectul Havana in Olanda si Norvegia

Si asta nu o spunem noi, ci chiar Rijksdienst voor het Wegverkeer care este RAR-ul lor, autoritate a statului care atentioneaza din nou guvernantii referitor la evolutia parcului auto.

piata auto olanda, efectul havana olanda, cuba europei olanda, masini sh olanda, vanzari mici 2023 olanda, autolatest, testeauto

Acestia spun ca in anul 2000 in Olanda se vindeau anual peste 597.000 de masini noi, iar varsta medie a parcului auto era atunci doar de 6.7 ani, acum la inceput de an 2023 acestia spun ca au fost vandute doar 322.000 de masini NOI, iar VARSTA PARCULUI AUTO din Olanda a ajuns acum la 11.2 ANI.

Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!

Principalul vinovat este fara discutii MASINA ELECTRICA mult promovata de politicieni care au favorizat EV-ul cu taxe ZERO in detrimenul masinilor noi pe benzina si diesel, rezultatul fiind mult mai putine masini noi pe sosele, adica un parc auto imbatranit.

piata auto olanda, efectul havana olanda, cuba europei olanda, masini sh olanda, vanzari mici 2023 olanda, autolatest, testeauto

In prezent in Olanda trebuie sa platesti taxa de prima inmatriculare si pentru masina electrica, taxa reintrodusa anul trecut pentru ca statul sa castige si mai mult din vanzarea de masini EV, iar modelele de generatie veche pe benzina si diesel sunt pastrate in continuare de soferi pentru ca stiu care sunt costurile reale ale unei masini electrice in timp.

piata auto olanda, efectul havana olanda, cuba europei olanda, masini sh olanda, vanzari mici 2023 olanda, autolatest, testeauto

Olanda este prima tara din Europa care incepe sa sufere de sindromul Cuba, adica in 2035 vom vedea pe soselele lor masini diesel Euro 3 si Euro 4 in stare de functionare cu sutele de mii fara ca cele electrice sa fie majoritare.

piata auto olanda, efectul havana olanda, cuba europei olanda, masini sh olanda, vanzari mici 2023 olanda, autolatest, testeauto

Aceeasi situatie incepe sa se observe si in Norvegia, taramul magic al masinii electrice din Europa care are cel mai vechi parc auto clasic dupa Italia din intreaga Europa! Acolo masinile Euro 6 diesel si pe benzina sunt aproape interzise publicului!

fiabilitate dacia logan, probleme tehnice logan II si III, probleme motor dacia 1.2 TCe, probleme motor 1.0 TCe, senzor gpl dacia 1.0 eco g, fiabilitate motor dacia 1.6 mpi, 1 milion de km logan gpl, autolatest, consum mare, review logan 2005

Vanzarile din Olanda in 2022: Car sales in 2022 eventually stalled at 312,129 units, the smallest number in 55 years.

The pressure on the second-hand market has also led to higher prices, the average offer price of a second-hand car rose from 21,221 euros to 23,478 euros.

fiabilitate dacia logan, probleme tehnice logan II si III, probleme motor dacia 1.2 TCe, probleme motor 1.0 TCe, senzor gpl dacia 1.0 eco g, fiabilitate motor dacia 1.6 mpi, 1 milion de km logan gpl, autolatest, consum mare, review logan 2005

piata auto olanda, efectul havana olanda, cuba europei olanda, masini sh olanda, vanzari mici 2023 olanda, autolatest, testeauto

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

44 COMMENTS

  1. Mașinile electrice mută poluarea pe lanțul de producție de la produsul final , înapoi , bateriile sunt consumatoare de materii prime rare și f. scumpe . Poluare max. în procesul de producție , f. scumpe , etc. La fel ca televiziunea 3 D. O năzbâtie care n-a prins.

    • Bai cand va aud p astia cu poluarea pe linia de productie a masinilor electrice ..ma ia capu…
      Ori sunteti “!!!” Ori sunteti platiti
      Pai si sa extragi petrol…apoi rafinare…benzina motorina si ardere…cata poluare se produce? Voi comparati doar gazele care ies pe teava de esapament cu productia de baterii …dar ia comparati de la extractia petrolului pana sa ajunga sa se arda benzina aia…desteptilor

    • Se va termina “pomana”, asa cum de fapt s-a intamplat deja in multe locuri si “un plin”l a electrica va fi mai scump decat unul traditional, ca sa nu mai vorbim de partea de scervice care pentru cea mai mare parte a mecanicilor este o necunoscuta.

    • Pentru a ți fi ție bine se consuma mai multe resurse, nu era vorba de câți bănuți ai dat pe încărcare, o mașină d aia costa (de la extracție materiale din pământ și fabricație până să ajungi sa i dai pedala) mai mult decât aia clasica, cu respect

    • Vorbim peste 250.000km vei constata ca ai o caroserie la preț de consumabil. Succes! Vei lua noul model!

    • Ai nițică răbdare că te va costa. Stai sa de-a frigul și ai să mergi cu mașina doară pina la colțul străzii..eventual ai să îți pui in ea soba pe lemne casa te încălzești.

    • da de unde alimentezi omule electrica? sa nu zici solare sau eoliene,alea costa de te rup si amortizarea …e hat peste ani si ani Furi curent?Daca nu te-au prins ,bravo tie ,zi -ne si noua !Incarci gratis la supermarketuri?Cat crezi ca o sa mai fie “gratis”,de fapt platit de fraierii care cumpara acolo Mai e vreo varianta ?nu cred…

    • Lasă că vezi mai incolo , la 3000 de km nu ai ce să vezi . Ai să rămâi fix cu nimic când v-a fi nevoie de reparatii , nu mai zic de costul energiei electrice .

  2. Politicieni de doi bani care conduc imperiul UE, au un fix cu mașinile electrice și așa-zisa poluare produsa de mașinile clasice, uitând sa spună ca energia electrica așa-zis verde este minoritara în raport cu energia electrica produsa prin metode clasice. Adică producem poluare pentru a circula cu mașini electrice care oricum pana a ajunge în circulație poluează la greu prin procesul de producere a litiului și a bateriilor. Sa nu mai spunem de problema reciclării acumulatorilor litiu ion și de pericolul reprezentat de un incendiu produs între auto electrice cu acumulatori pe litiu, incendiu care nu prea poate fi stins prin metode clasice. Sunt multe aspecte negative privind vehiculele electrice, aspecte negative ascunse sub preș întrucât trebuie sa ne înscriem în trend(efectul de turma) pentru a poza în mama ecologiei. Schimbări climatice au fost numeroase în istoria Terei și vor mai fi cu sau fără acordul unei pupeze precum Ursula sau alți exaltat de același calibru intelectual!

    • 100% de acord, pentru oricine judeca este foarte clar. Marea majoritate a celor cu EV a fost atrasa de taxe mai mici si , pentru o perioada, de costul energiei aferente deplasarii mai redus. O reducere reala a poluarii, la nivel global, se va putea obtine prin folosirea hidrogenului. EV doar ‘muta’ poluarea , ceea ce nu intereseaza pe posesorul de EV. N-ai cu cine dom’le, n-ai cu cine😀

  3. Cam același principiu și în Danemarca după părerea mea ,taxe mari și prețuri mari la achiziție pt motorina ,ceva mai lesne la benzină , taxe mici și prețuri destul de mari la achiziție pt full electrice , o grămadă de rable pe drumuri naționale , autostrăzi

  4. Fratilor, orice ar fi, trebuie sa facem ceva si cu poluarea da0ta de masini. Ne vom sufoca cu totii in curand! Ar trebui sa mai renuntam la ele! Incerc sa ii conving si pe cei din familia mea ca nici dupa suc nu se duc fara sa urce la volan desi e peste sosea magazinul…

    • Pai si de la cele normale totul se recicleaza ce are in plus cea electrica fata de cea termica la caroserie, articulati zi ceva care nu se poate recicla in ziua de azi aluminiu fier cupru plastic sticla …poate zici uraniu …

  5. Genii din politic setate pe TAXE uriașe din combustibili și autoturisme au și străini nu doar românii .Strategii de rahat că și Base al nostru decit atît .TAXATI PROSTI și servitiile gogoși cu poluarea autoturismelor cealaltă poluare industrială nu contează.

  6. Va fi simplu, omul simplu de rand își va păstra mașina euro 3 sau 4, cât vor creste taxele. Ăștia!?! Mult!? Cât de mult!? Vor ajunge la un prag în care vor constata ca e mai eficient sa colectezi 200 de lei de la 2000 de oameni decât 2000 de lei de la 10 oameni… E doar o chestiune de timp pana “jucăriile” electrice vor da chix.. Trebuie sa ardă carbonizat vro câțiva prin accidente cu EV uri apoi mai discutam despre ele. Iar despre efectul Havana… O da… Eu. Personal prefer sa vopsesc și sa pun la punct mașinile mașinile mele ( 2001 și 2006 benzina amândouă.. Ca să nu existe cârcotași) decât sa fac rata pe o jucărie noua (rata pe care in situația financiara actuala oricum nu ași putea sa o susțin, sica mine garantat mulți alții,
    mai degrabă oricine găsește un 2000 3000 de euro sa zicem sa réparé o mașină veche decât 50 60 mii sa cumpere una noua).

  7. Nu exista un imperiu UE,e doar o piata care încet încet ajunge un talcioc amarat.Electrica poluează mai mult,dar aici sunt interese comerciale mari .Se vrea mutarea profiturilor din petrol,cele mai multe în lumea arabă ,in altceva(EV) care sa ajungă în America.EU e doar la mijloc ,se pare că are chiar pierderi uriașe din acest joc murdar.

  8. Pentru politicienii progresisti ai vremurilor noastre, reducerea nuamarului de autovehicole noi nu e o problema, dimpotriva e o binefacere. Pentru cei foarte ancorati in actualul mileniu si care se pare ca nu prea inteleg ce li se pregateste, ii informez ca oculta chiar vrea sa se reduca numarul de automobile. Oculta doreste ca populatia de rand sa devina sedentara, sa fie mult mai usor de supravegheat si de manipulat, sa fie cat mai lipsita de personalitate, cu alte cuvinte cat mai credula si idioata. Ce nevoie are oculta de oameni care isi pun intrebari, de oameni care nu merg dupa fenta, de oameni care mai judeca. La groapa cu ei!

  9. Nu are nici o treaba electrica. Varsta parcului vechi depinde de mai multi factori, gen puterea de cumparare, dobanzile creditului auto, dar si de fiabilitatea modelelor noi vs pret de achizitie. Daca in medie, platesti o masina de 23000 euro in 5 ani, iar bateriile te costa 8-9000 in anul 6, nu prea iti iese la socoteala. Full electric e dezastru la revanzare (chestie care iti acopera din bugetul achizitiei uneia noi). Hibridele, au in schimb viata mai lunga, vezi cantitatea de Prius-uri pe piata de second

    • Si daca nu se mai vand masini NOI diesel sau pe benzina……ce faci? Ramai cu aia veche daca nu vrei EV! Adica masina ta imbatraneste an de an indiferent de politicile de electrificare ale UE!

  10. Trecerea la electrice sa se facă mai lent și astfel și tehnologia sa evolueze. Eu zic ca trebuie 30 ani ca să poată sa fie accesibile și totodată fiabile . Gândiți-vă cum a fost evoluția la TV … primele plasme f scumpe și se vedea nasol .. apoi LCD și în final LED accesibile și f bune …. asta în vreo 20 ani.

  11. Cuba are parcul auto imbatranit pentru ca nu au bani de masini noi, se lasa din generatie in generatie si le repara cum pot. Nu e aceeasi situatie pentru ca in Danemarca si Norvegia nivelul de trai este altul.

  12. Dar cata ignoranta vad .pai după estimările oamenilor de știință în 2030 nu va mai fi ml de petrol pe terra. Și sigur au dreptate pt ca nu mai poți respira când tot amarasteanul are 3 rable de 1000 de euro per famile .lăudați voi dieselul ca o sa ajungeți la trotineta. Rematul va manca ,,limuzinele ,,cu ddpf-ul șuntat.

  13. Am o cee’d 1,4 benzina 2008 , fabricata în septembrie, model 2009, varianta City.
    Singura problema majora, distribuția pe lant, schimbata la 100.000 km. Am scăpat ieftin, am ajuns eu cu ea in service, era doar decalata de la punct. Știam problema și la primele semne am “sunat la 112”. Noul tip de lant nu mai creează probleme, am aproape 180.000 km. La schimbarea ambreiajului a verificat inginerul mecanic.
    În 2018 am pus instalație GPL Tomasetto Stag 4 de ultima generație. Suntem în 2023, în afara de 2 injectoare (puritatea GPL-ului) si un pistonase compresor nu am avut intervenții la ea. Doar revizii la 6 luni. Am amortizat costul de 3500 lei al investiției inainte sa sara prețul la GPL.
    În decembrie 2022, după 14 ani și 180.000 km, am schimbat tot pe dedesubt. Arcuri spate originale, amortizoare originale, discuri frana (al 2-lea set, care fata de cel original schimbat la 80.000 km a tinut mai mult), placute, bucsaraie, capete de bara, bielete, etc, mai puțin punțile spate independente care au fost recondiționate. Plus tratare anticoroziva șasiu și 2 straturi de insonorizant. Acum zici ca rulez în Mercedes.
    Facem un calcul simplu, cu aproximativ 1800 de euro piese, raport bun calitate pret ca doar am inginer mecanic profi, o mai țin pana în 2028, adică puțin după majorat, vreo 20 de ani.
    Unic proprietar, tapițeria arata impecabil , bordul, plasticele la fel.
    Intrebare: Sa o vând pe maxim 2000 de euro și sa cumpăr o electrica sau sa o mai țin? 🤔
    PS: Anul trecut am reușit performanta de a realiza un consum extraurban pe GPL, de fapt autonomie de 520 km pe GPL,de la ieșirea autostrada Turcia prin Bulgaria și în Romania (mers decent, 60-90-100). Consum mixt pe gaz 450 km, urban 350 km. Cu tot cu rezervor plin benzina, sar de 1000 km autonomie.

    • Zi și mie cine e tipul care știe să schimbe tot pe dedesubt la o mașină? Eu la service am văzut doar incompetenți

  14. Oamenii trebuie responsibilizati să consume mai puțin combustibil și mai puțin curent dar asta ar avea costuri enorme pentru guverne și ca efect imediat ar fi mărirea taxelor de tot felul.
    Se încearcă marea cu degetul cu mașinile electrice care consumă mai mult din buzunare decât din țiței dar așa, deși ne costa mult, ai de pierdut regii aurului negru.

  15. Marele avantaj pentru oameni este ca EV nu te mai poluează în oraș, la coltul străzii. Astfel nu te mai îmbolnăvești ca prostu’ la 4jdeani…Poluarea se muta în alte părți și poate fi oarecum controlata.

  16. Pt Cristi: in Cuba salariile sunt extraordinar de mici, iar politica oficială este ca mașinile vândute (doar de stat, noi sau sh) au prețul cam de 5-15 ori mai mare decât în Europa, deci nu e cazul discuției…

  17. nimic nu poate fi impus pe termen lung . a baga pe gat consumatorului ceea ce nu si doreste este contraproductiv in stiinta marketingului dar si in sanatatea societatii. refuzul simplu a l achizitiei va face piata produselor elwctrice sa sucombe.vedeti cuptorul cu microunde vedeta in SUA anilor 80 contra clasicului cuptor cu foc fie lemne fie gaz….gaselnitele facatoare de bani pentru unii,autoinventarea unei nise este caduca.viitorul este natural, iar natural este hidrogenul.si benzina si motorina si uleiul ars….

  18. E jignitor sa puneti Norvegia pe acelasi loc cu Olanda. Cand in Norvegia erau deja majoritare masinile electrice, in Olanda de abia incepeau sa apara. Sa va faceti o idee despre ce vorbesc, In anul 2011, in Norvegia era exact ce este acum cu electricile in Romania si au trecut 12 ani de atunci. Norvegia este pe primul loc in lume la nr de masini electrice raportate la nr populatiei. Masinile electrice sunt impartite in doua mari grupe: 1 masini electricve ce au autonomie peste 600km si 2 masini electrice de mers la alimentara din coltul strazii. Masinile electrice au adus mai putin praf, aerul este mult mai curat si tot mediul inconjrator este unul mult mai putin poluat. Despre ce vorbiti aici? Despre cat de sanatoase sunt masinile pe ardere interna? Glumiti? ele se fac vinovate de distrugerea climei, de aerul cancerigen ce il respirati in fiecare zi cei din marile orase din Romania. Cu cat v-au platit producatorii de masini (WV, Mercedes, Audi, BMW, Toyota etc), ale caror modele electrice sunt un fiasco si desi sunt foarte scumpe si poarta nume mari, sunt un mare gunoi ?

    • Este socant ca in Olanda din 10 masini 6 sunt Kia Picanto pe benzina! Suntem curiosi ce varsta au masinile din Norvegia, parcul auto real nu ala mult promovat in ultimii 5 ani de electrice! Acolo vezi cu adevarat problemele electrificarii fortate! Si ca fapt divers……nu am fost platiti nicioadata de catre VW, Mercedes, Audi, BMW sau Toyota!

  19. Bun, ce respiram in orase …si copiii noștri , înțelegeți ca nu merge cu totul sau nimic , dar in oraș oamenii buni electrică e evident soluția de viitor, și trebuie impusă cât mai repede , pentru asta merg de 4 ani cu o electrică in oraș

    • Pacat ca energia aia electrica este produsa prin arderea de carbune! Poluarea iese din oras in provincie! Asta-i de fapt marea problema despre care electrificatii nu vor sa vorbeasca!

  20. Prostii!!
    Camionul,avionul,vaporul sunt de zeci de ori mai poluatoare decât o amarata de mașină!!
    Aici nu vedeți că sunt numai interese de afaceri in numele protecției mediului!?
    De la idee și până la produs finit,o mașină electrică este de câteva ori mai poluanta decât un diesel/benzina!!
    N-au cum să prostească populația și inventează tot felul de “scuze” pentru a-si putea vinde “trotinetele lor electrice”!!!
    Daca vom sta că prostii și nu vom face nimic,jegoșii ăștia o să ne încalece pe toți!!

  21. Din pacate, noi ne descurcam, cam greu cu mecanicii de diesel si benzina. Nici nu vreau sa ma gandesc la electrice. Părerea mea!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente