Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

ARO avea un prototip functional de masina SUV in 1989, insa prostia romaneasca a dus la distrugerea marcii

In primul rand trebuie spus ca motto-ul “noi nu ne vindem tara” dupa 1990 a fost cea mai mare prostie pe care putea sa o arate un popor iesit din comunism.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Intreprinderea ARO cu sediul la Campulung a fost timp de 46 de ani singura companie de automobile din Romania care a reusit sa dezvolte produse proprii, nu doar produse cumparate piulita cu piultia precum Dacia sau Oltcit.

PRIMUL ARO A FOST O COPIE A UNUI GAZ SOVIETIC!

Mult romani inca cred ca ARO era o companie 100% romaneasca care a produs doar tehnica 100% conceputa in Romania, insa acestia nu vor sa-si aduca aminte de primele modele IMS 57, 59 si M461 care nu era DECAT NISTE COPII BRUTE ale masinii sovietice GAZ aparut cu 5 ani mai devreme in URSS.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Despre masinile romanesti ARO putem sa vorbim doar cu gama 244 si 243 din 1972, modele realizate 100% la Campulung si care aveau sa devina un real succes nu doar pe piata din Romania!

PROSTIA ROMANEASCA MASCATA SUB UN NATIONALISM PROST INTELES

Decaderea celor de la ARO a inceput chiar in 1990 dupa primele luni de democatie in Romania cand conducerea FSN, cunoscuta mai tarziu drept PDSR si mai nou PSD, nu a inteles ca in democratie trebuie sa te misti repede sa-si pastrezi pietele vechi, insa sa te si dezvolti tot la fel de repede pentru a acapara altele noi.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Comunistiii post decembristi imbracati cu haine democratice nu au inteles ca ARO trebuia sa fie vandut imediat in anii 90 unui concern international care sa produca la Campulung masini moderne cu tehnica noua.

Insa, anii 90 au aratat ca o intreprindere sovietica nu are nici o sansa daca este condusa de imbecili, iar ARO a fost exact in aceasta situatie chiar daca a incercat cateva colaborari cu Toyota, Cosworth sau Andoria pentru motorizari noi.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Lipsa unei viziuni mai ales ca marca avea doua produse bune ( gama 24 si gama 10) a dus treptat la disparitia sa fara drept de apel.

PUTEA PROTOTIPUL ARO 1989 SA SALVEZE COMPANIA?

Revenind la prototipul ARO 1989 putem trage concluzia ca vorbim tehnic de platforma tehnica a unui ARO 244 cu o caroserie de tipul SUV imbunatatia fata de cea a modelului fabricat in aceeasi forma incepand cu anul 1972 si pana in 2006.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Caroseria “noului ARO 2000” putea sa fie o solutie de pastrare a clientelei vechi, insa calitatea de fabricatie foarte slaba a tuturor componentelor lasa de dorit si pe aceasta  masina mai ales ca furnizorii din Romania erau si ei in colaps economic.

Conform specialistilor ARO trebuia “sa moara” pentru ca pe nici un guvern de la Bucuresti nu a fost interesat de soarta marcii si a muncitorilor din Campulung, in prezent tari cu o populatie agrara precum Slovenia sau Ungaria avand o industrie auto mult mai dezvoltata decat cea din Romania.

test drive Aro 244 Forester 1995, Aro 244 Forester 2.5 turbo diesel peugeot, autolatest, consum, piese noi aro 244, testeauto, campulung

Proiectul ARO 2000 avea sa ramana doar un proiect pentru ca ARO nu avea motoare moderne, nu avea sistem de franare moderne, nu avea capabilitatea de a modifca vechea platforma 244 sa corespunda normelor de siguranta din anii 90, si nu mai avea toate pietele garantate inainte de 89 de regimul comunist.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Plansa de bord realizata dintr-o combinatie de CN de la Dacia si cateva repede de la ARO 244 avea un design sortit esecului, fara sa mai luam in calcul ca fabricile de componente de plastic romanesti erau in faliment.

Daca ARO era preluat in anii 90 de un producator de talie mondiala, poate mai vedeam si astazi pe sosele masinile acestei marci inca iubite in Romania!

Politicienii romani au inteles in anii 90 ca doar uzinele Dacia si Olticit trebuie sa fie salvate pentru ca acolo era mult muncitori care puteau face scandal in Piata Victoriei.

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

decadere aro, prototip aro 1989, aro 2000, probeme calitate aro, plastice proaste aro, aro 244, m461 masina ruseasca, autolatest, pdsr a falimentat aro, psd a falimentat aro, platforma industriala aro campulung, aro 10 motor 1.9 td renault, aro 244 motor 2.4 td toyota, aro andoria, frane volvo aro 244, aro 244 aer conditionat

Test Drive cu venerabilul Aro 244 Forester 1995! Diesel 2.5 TD 96 CP

SOC! In 2020 poti sa-ti cumperi un ARO 244 NOU NOUT construit in Cehia! Adio Campulung Muscel

 

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

15 COMMENTS

  1. Și modelul 244 a fost copiat, cel puțin la exterior seamănă uimitor de mult cu un model vechi de land Rover, nu mai rețin exact care. Am văzut câteodată unul pe sosea și-am crezut că vine un ARO. Totuși de aproape se observă diferența, de calitate nici nu se pune problema. Deci în Romania comunistă totul era copiat, nu exista nimic autentic.

    • Buna seara! Exista doar doua surse de inspiratie: Fiat Campagnola, la caroserie, iar la gabarit, in linii generale Land Rover Seria II-III, ampatament de 110. In rest, felicitari romanilor pentru realizare!

  2. Asa este s-au copiat multe , întrebarea mea este ce au făcut noile generații de ingineri și proiectanți ?! Menținerea piețelor de desfacere și reutilizarea cu echipamente noi a fabricii puteau sa o salveze . Apariția unor generații noi de economisti de tip “Glovo” sau “Bolt” au făcut ca industria sa cada și sa prolifereze plimbarea mărfurilor prin intermediul intermediarilor . Rezultatele se vad clar. Studii și programe aduse de afara bune pentru ei și rele pentru noi. Acum fabrica este închisă cu un lacăt mare și specialiștii rătăcesc prin Europa. Cum a apărut ARO construit în Slovacia sau Cehia? Nu cumva luat de la noi de către noi?!.

  3. Ca mulți îndoctrinați ai vremii,și eu am crezut că Aro, Zimbrul Carpaților, este o mașină de top,pentru care stau la coada străinii, nu doar agricultorii autohtoni. Când, la câțiva ani după revoluție, mi-am cumpărat un Pajero din 1985 am înțeles că Aro, la fel că multe alte produse ale industrializarii forțate, era mai mult o butaforie decât un autotursim. Un produs ieftin, cu o calitate proasta a componentelor și a asamblării, motoare nefiabile și cu consum uriaș. Nu are sens sa mai vorbim de confort și siguranță.
    Nu cred că politicul nu a promovat privatizarea, dar la cat de departe erau la Câmpulung cu concepția și calitatea, greu de crezut că vreun producător serios ar fi fost interesat sa bage niste sute de milioane de dolari în fabrica, mai ales că nu era o marca de volum, care sa asigure recuperarea investiției.

  4. Dl. Coco sunteti un carcotas.Cu oameni ca d-ta nu avea cum sa se faca ceva in Romania.
    Tot ce nu e bun e comunist, tot ce-i romanesc e copiat.Afla ca proiectul de caroserie al ARO a fost facut de un arhitect, nu de un designer, si da masinile vechi seamana , ca erau toate patratoase. In ce priveste M461, avea multe modificari pozitive fata de GAZ.Noi romanii suntem campioni mondiali la comentat si criticat , mai putin la creativitate si pus mana. Ne trebuie unul cu biciul sa ne puna la treaba si sa bage in puscarii hotii si coruptii.

    • ❤️🎩🇷🇴🙏
      Slavă Domnului ca mai exista și români lucizi! Poate ca și noi, locuitorii acestei Grădini a Maicii Domnului, avem o vina, mai mica sau mai mare, în eșuarea reformei economice și pierderea unei mari parti a averii pe care o creasem, cu toții, pana în 1989…🤔😥

  5. Asta ARO 2000 , la caroserie e leit Nissan Prarie cu o mica diferenta la partea frontala . In Rest ca s au Salvat doar DACIA si OLCIT , a contribuit si Faptul ca spre acele 2 Uzine ,erau si Drumuri mai Bune , Oltcit a fost preluat de DAEWOO , care a venit cu ,Cielo si dupa cu Micul Gigant MATIZ o masina care a Prins la Publicul din Romania , DACIA de la modelul NOVA care a fost Conceptie Romaneasca 100% , a venit ulterior cu Super Nova , cu motor RENAULT 1,4 cmc i ar in 1999 sa luat de catre RENAULT cu Implicarea Premierului de atunci Radu Vasile ,D zeu sa l Odihneasca ! Altfel se Pierdea si U A P . ARO a ,avut ca si echipare ,Motor de Brasov , Campulung ,ANDORIA , PEUGEOT pe o Serie limitata si de DACIA. pentru Gama ARO 10 , SPARTANA dar pana la Motorul de 1,6 cmc ,care a. echipat NOVA . Ala de 1,9 D de pe DACIA 1307 nici Nu la vazut ARO a fost pe SOLENZA . Deci ARO a iesit din Discutie si Alegere dinainte de 1999 . Daca era , asa cum inainte de ’90 a fost in FLOTA MILITIEI , putea fi ,Da sa Preferat Renault Chamade , ulterior Wolsvagen VENTO si Caravele T 4 . A si Vecinii Nostri ,Bulgari au avut o Uzina Great Wall prin LIVACH , produceau Auto de Teren cu Propulsor de Mitsubishi L200 din 1998 ‘ 99 , sa Inchis si Retea de Service doar in TR ,unde era si Dealer ul ALEXANDRION Motor ‘s . Deci degeaba faci o masina Buna din Uzina ,daca ulterior Nu ai si o Retea de Service uri . Ori ARO Nu a ,avut ! nici inainte de ’90 nici dupa . Se Repara la Nimereala si cu DOAMNE AJUTA ! sa Tina

  6. singura regula este cost/ pret aveam cele mai mici preturi la f munca si impozite chirii si puteam pune pretul cel mai mic . alfel cum a ajuns “originala ” dacie cea mai vanduta masina din europa . cum a ajuns marfa chinezeasca cea mai vanduta ? niste prosti si tradatori au executat la cererea concurentei si armatelor straine uzina .

  7. Lasă că e mai bine așa. Ne-am luat o grijă de pe cap. Noi nu ne-am vândut țara, am dat-o gratis. Ce să facem noi cu petrolul, cu gazele, cu pădurile și cu combinatele. Mai avem câteva terenuri la vânzare, dar găsim noi niște arabi să le cumpere și gata…stingem lumina și plecăm la cerșit, că se câștigă bine, am auzit…. Păi nu ?

  8. Model este reușit
    Nu contează sursa de inspirație ,contează doar când au apărut oameni serioși șmecherii au scos muncitorii din secții sa strige ” nu ne vindem tara ” că de fapt șpaga groasa era dată de un șmecher care se ocupa de reciclări după cum am auzit !

  9. Prostii…..ARO a dispărut de pe piață fiindcă a luat un tun financiar uriaș de la un excroc basarabean,sprijinit de fosta Centrală de la București! Tunul a constat din peste 4500 de mașini,rămase neplătite și în ziua de azi! De atunci,ARO nu și-a mai revenit niciodată!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente