In urma cu ceva vreme presa din Europa de Vest a anuntat ca VW nu mai vrea sa vanda modelul Golf 8 cu motorizarea diesel 2.0 TDI de 115 CP.
De fapt vedem cum germanii nu mai vor sa vanda motorul diesel ieftin pentru ca marca trebuie sa afiseze un profit cat mai mare, respectiv sa vanda modele Golf cu preturi de peste 36.000 euro.
Acesta este un nou pas in care constructorii auto din Europa, si in special cei din Germania reduc accesul clientilor mai saraci la masinile noi extrem de economice.
Vedem cum VW a scos treptat din oferta vechile motoare 1.4 si 1.6 TDI care echipau cu un pret modic modele de volum, acum clientii cei mai importanti fiind cei care vor sa plateasca mult mai mult pentru un motor diesel.
Realitate este ca in Europa soferii nu mai au acces la motoarele diesel de cilindree mica pentru ca se forteaza electrificarea parcului auto, insa acolo trebuie sa ne asteptam la preturi reale de achizitie in medie cu 10.000 euro mai mari si o reducere a autonomiei la fiecare alimentare cu pana la 500 de km.
Daca un VW Golf 7 1.6 TDI mergea cu un plin fara probleme 1.000 de km, acum un ID3 abia daca poate atinge o distanta de 300 km fara probleme!