In prezent disparitia motorului diesel din lume este o idee imposibil de atins pentru ca masinile comerciale vor merge si in viitor tot pe motorina.
Aici Tesla se chinuie sa faca un camion electric realist, insa realitatea este a acumulatorul necesar cantareste cateva tone care nu mai intra in sarcina camionului. Adica cari mult mai putin si mergi mult mai putin doar pentru ca esti la volanul unui camion EV.
Realitate este ca acum marile centre de dezvoltare a tehologiei incep sa gaseasca sistem care sa prelungeasca viata motorului diesel.
Prima si poate cea mai revolutionara este cea a pompei de aer care baga aer fortat in evacuare inainte de catalizator, DPF si SCR, rezultatul fiind o reducere masiva a emisiilor de CO2 insa si NOx mult blamate de viitoarea norma Euro 7.
Daca acest sistem este perfectionat atunci motorul diesel are mari sanse a atinga si normele Euro 8, adica se va mai vinde in Europa inca 20 de ani fara probleme!
Aceasta pompa este de fapt un compresor mecanic de tipul Twin Vortices care forteaza aerul controlat pe anumite plaje de temperatura in evacuare.
In momentul cand sistemul ajunge la o temperatura de 200-250 de grade Celsium emisile de NOx sunt transformate in azot si apa. Adica vom avea pe evacuare emisii extrem de mici.
Vezi video cu functionarea sistemului AICI!