Foarte multi constructori auto au ales sa treaca treptat la producerea de masini electrice, insa pentru a nu depinde de China acestia au inceput sa construiasca 38 de fabrici noi in UE care trebuie sa produca acumulatorii viitorului.
Toate bune si frumoase, insa industria auto din Romania este ocolita de toti acesti fabricanti extrem de importanti in viitor pentru ca Romania nu are o infrastructura rutiera cu autostrazi pusa la punct pentru a transfera bateriile in Europa de Vest.
Ungaria a reusit sa castige impreuna cu Polonia constructia a cinci uzine de acumulatori de mare putere.
Franta, Germania si Norvegia vor avea cele mai mari fabrici de acumulatori.
Din pacate Romania va avea mari probleme la capitolul industrie auto, pentru ca Dacia si Ford vor importa baterii auto cand vor avea masini EV in gama, iar industria orizontala extrem de importanta pentru o uzina auto urmeaza sa paraseasca Romania.
Pe scurt, Ungaria are deja un viitor garantat al industriei auto, iar Romania se vede pusa in fata unei situatii in care peste 260.000 de mucitori din aceasta industrie sa nu-si mai gaseasca un loc de munca.
Nimic nou. Puteam avea filiale inca din 2013, insa guvernele de atunci, din 2012, au fost ocupate cu useleleala, rocade, in loc de reprezentare la nivel inalt, acolo unde trebuie. Rezultatele se vad in timp, respectiv acum. Partea trista, e ca nici acum nu fac altceva. Las ca ne-am ales cu niste componente de motoare electrice Boschz dar pentru bițigli, scumpe cu spume si alea.
Altfel? Bine-sanatosi?