In ultima perioada foarte multi romani au inceput sa-si aplice pe pabrize o folie minune care reduce incalizarea habitaclului si care are si efect de antiorbire in trafic.
Exista o folie speciala care se aplica de catre specialisti pe parbriz PE INTERIOR care are efect heliomat si care nu mai permite aburirea geamului iarna, insa acea folie se aplica PE INTERIOR.
Romanasii aplica o folie banala dedicata geamurilor laterale direct pe parbriz PE EXTERIOR, adica o aplica excat in zona unde “calca” stergatoarele si unde razele soarelui o distruge garantat in cateva luni.
Mai mult decat atat, marii producatori de parbrize auto precum Guardian, Carlex sau Saint Gobain interzic aplicarea acestor folii pentru ca vizibilitatea se reduce drastic, adica factorul de vizibilitate este redus considerabil fata de normele premise.
Si aici, trebuie spus ca un parbriz in constructia sa deja are doua straturi laminate de folii care au menirea de a reduce relexia luminii si pastreaza opacitatea conform normelor in vigoare.
CE PATESTI DACA LIPESTI PE EXTERIOR O FOLIE PE PARBRIZ?
Pe langa o vizibilitate scazuta, in cateva luni descoperi ca in zona stergatoarelor se vor face urme de frecare, adica apar zagarieturi care nu se pot remedia.
Pe intreaga suprafata a foliei vor aparea zone unde adezivul nu mai are caracteristicile initiale, adica vor apare bule de aer inestetice care vor duce la o vizibilitate si mai scazuta chiar si ziua.
Spalarea cu solutii toxice a masinii “la fise” duce la distrugerea garantata a acestei folii pentru ca este lipita pe exterior.
Cat despre protectia parbrizului in caz de impact cu o piatra, realitate te va duce evident la un montator pentru inlocuirea completa a parbrizului cu unul nou!
Doar parbrizele montate pe masinile blindate cu grosimea de 4 cm sau 10 cm pot faca fata unui impact cu pietre in trafic fara sa afiseze probleme! Restul este doar marketing, si Autolatest nu recomanda montarea de folii pe exterior.
Sunt recomandate cele montate pe interiorul parbrizului.