Test Drive in premiera cu noul Volvo XC60 Facelift Inscription B5 (Diesel) Mild Hybrid AT8 AWD 2020

Articole Interesante

Adica, de fiecare data cand vorbeam de Volvo in anii ’90, vorbeam de exceptionalele modele estate V70, insa si de berlina S80, doua modele icon pentru suedezi pe absolut toate pietele.


Acest trend a fost modificat odata cu aparita primei generatii de XC90, care avea sa-si pastreze suprematia in segmentul SUV doar atunci cand Volvo a lansat pe piata modelul mai mic, XC60.

Noi, cei de la Autolatest am fost chiar invitati in momentul lansarii sale mondiale, din Valencia, in anul 2008 (Citeste testul AICI!), pe atunci XC60 reprezentand, fara doar si poate, cel mai bun calitativ SUV de pe piata.


Respectiv, gama de motorizari si materialele alese la interior aveau sa dea de furca celor de la BMW, Audi si chiar Mercedes, care nu puteau sa concureze produsul suedezilor.

EVOLUTIA XC60 DIN 2008 SI PANA IN PREZENT

Din momentul lansarii sale in Europa, insa si in SUA, gama XC60 din prima generatie a fost un best-seller fara discutii, modelul fiind pastrat in oferta chiar si pana in anul 2017 cand a primit un urmas.

Toate modelele XC60 au fost de succes, pentru ca Volvo nu a montat pe aceste masini motoare low-cost, respectiv, in 2008, masina avea sub capota un 6 in linie turbo pe benzina T6 de 285 CP care putea rivaliza cu orice model BMW sau Audi, insa avea si un diesel rafinat cu 5 cilindri tot in linie de 2.4 litri testat de noi AICI si pe gama XC90.


Incepand cu anul 2018, a fost vandut si in Romania generatia II a lui XC60, un SUV care din nou avea sa fie mult mai bun calitativ decat orice BMW X3, Audi Q5 sau chiar si gama Mercedes GLC.

Acesta se prezinta cu un usor facelift exterior si o gama de motorizari extrem de rafinate, indiferent de situatie.

DE CE UN XC60 IN DETRIMENTUL LUI X3, Q5 SAU GLC?


In primul rand, masina de fata este un XC60 in versiunea sa de top, Inscription B5, cu toate dotarile optionale posible, adica un SUV care exceleaza la toate capitolele.

Inca din primele momente observam ca cei de la Volvo au reusit sa-si pastreze feeling-ul de masina premium care a consacrat  si prima generatie, adica avem un interior extrem de bine antifonat cu geamuri laterale dublu laminate, respectiv o atmosfera rafinata din toate punctele de vedere.

Daca la bordul unui Mercedes GLC se aude motorizarea si plasticele de o calitate mediocra gasite pe consola centrala scartie lamentabil pentru un vehicul premium, la bordul noului XC60 totul este complet opus.

Volvo parca a construit aceasta masina sa fie extrem de silentioasa si extrem de confortabila, chiar in detrimentul performantelor rutiere de top, unde germanii se lauda in toate revistele de profil ca sunt pe prima pozitie.

Da! Noul XC60 nu castiga premii pe circuit, insa cand mergi cateva sute de km la bordul sau, descoperi, de fapt, ca soferul si gradul de confort sunt in realitate mult mai importante decat o banala repriza de la 0-100 de km/h.

VOLVO B5 NU ESTE PE BENZINA! ESTE UN DIESEL MILD-HYBRID AT8

Daca ne uitam sub capota observam ca nu conducem o masina pe benzina, in ciuda faptului ca pe hayon litera B inseamna pana acum prescurtarea motoarelor pe benzina, respectiv conducem un Volvo diesel cu tehnologia Mild Hybrid.

Adica avem un 4 in linie clasic de doi litri twin turbo si 235 CP plus un moment motor de 480 Nm incepand cu 1.750 rpm, insa pentru ca vorbim de o versiune B5 Mild Hybrid, la aceste performante mai adaugam inca 14 CP si 40 Nm pentru a duce puterea maxima totala la 249 CP si 520 Nm.

Cu ajutorul unui motor electric integrat direct in cutia de viteze hibrida Aisin AT8, acest XC60 cu o greutate la gol de peste 2 tone, poate atinge 100 de km/h in 7.1 secunde si are o viteza maxima de 220 km/h.

Insa chiar si asa, fisa tehnica nu poate sa te pregateasca pentru una dintre cele mai placute convietuiri la volanul oricarui SUV premium din lume.

Setarile cutiei Aisin sunt gandite pentru rafinament nu sportivitate, iar suspensia pe perne de aer este mult superioara chiar si celei gasite pe gama Audi Q5.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Pur si simplu, oamenii care vor cel mai sigur SUV, cel mai confortabil SUV si de ce nu, o masina cu prestanta, atat in viata de zi cu zi, cat si in vizita la Monco, aleg tot timpul un Volvo.

Si daca marcile germane au in Romania o imagine discutabila datorita importului lor masiv drept masini second hand, gama Volvo a reusit sa-si pastreze o clientela rafinata care nu epateaza in traficul bucurestean.

Plus ca masina de fata are reale calitati greu de gasit la trio-ul german, unul dintre ele fiind cromatica design-ului suedez care abunda in culori deschise si de ce nu, o valoare de revanzare mult mai mare chiar si peste 10 ani.

Si, in final, nu mai amintim de tapiteria de piele Agnes Nappa perforata si ventilata sau de insertiile de furnir special Driftwood, ci doar de schimbatorul de viteze realizat manual de manufacturierul Orrefors special pentru gama Volvo.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie peste cea de la Mercedes Benz

Motor diesel rafinat insa si puternic in versiunea Mild Hybrid

Cutie automata hibrid construita in Japonia de Aisin

Dotari premium precum schimbatorul de viteze din cristal Orrefors

Cea mai buna suspensie pneumatica din segment

Modul off-road extrem de eficient cu garda la sol variabila

Valoare foarte mare de revanzare

Editie Speciala XC60 cu pret de la 39 900 € + TVA

 

CONTRA

Motor diesel rafinat insa insuficient pentru a concura un 6 in linie BMW sau Mercedes

Pret foarte mare de achiztie al versiunilor de top

Sistem multimedia putin intuitiv pana te obisnuiesti cu functionalitatea sa

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Galerie Foto

Articole Recente