Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu revolutionarul Peugeot e-2008 5 USI GT Electric 100 kw /136 CP AT 2020

Asa ca intreaga discutie poate sa inceapa de la faptul ca masina de fata, in varianta de top GT, are un pret de achizitie de 39.406 euro TVA inclus, iar modele concurente precum Hyundai Kona Electric de 64 kw costa 45.518 euro cu TVA sau noul VW ID.3 First Max, care are doar 5 kwh in plus insa si un pret de 55.000 euro cu TVA!


Respectiv PSA spune ca acest SUV de clasa mica este ideal in Europa, pentru ca are o caroserie spatioasa, are o garda la sol mare si de ce nu, o motorizare electrica suficient de puternica pentru un condus dinamic, daca este nevoie.

Adica ofera un acumulator de putere medie, un pret mai mic decat cel al concurentei si o calitate de fabricatie mult peste asteptarile celor care inca considera ca un ID.3 este best in class.

CAROSERIE


Masina de fata este identica cu un 2008 diesel sau 2008 pe benzina, la acest captiol, adica avem acelasi interior si celebra plansa de bord i-Cockpit care este un element definitoriu pentru orice Peugeot modern.

Chiar si in portbagaj vedem ca masina are un spatiu de 405 litri sau 1467 litri cu bancheta spate rabatata, cifre foarte bune pentru o masina care are o platforma tehnica in mare parte identica cu cea a lui 208.

Calitativ, noul e-2008 si-a pastrat calitatea de fabricatiea insa si cea a asamblarii, care este superioara unui Kona, ID.3 sau Renault Captur.

DE CE e-2008 IN 2020? SI DE CE NU VOLKSWAGEN SAU RENAULT?

Pentru ca pandemia de Sars COV2 a permis industriei sa treaca mai usor la masinile electrice, iar pentru ca noi, cetatenii din UE am spus NU motorelor diesel, care au fost demascate de catre americani in anul 2015 odata cu “virusul german” #dieselgate.

De atunci si pana in prezent, doar PSA si KIA-Hyundai au facut pasi importanti spre electrizarea gamei, iar marci precum Fiat, Volkswagen, Audi, Seat, Renault au decis sa mearga mai departe cu masinile cu motoare termice.

Evident nu uitam de Renault ZOE II, care este cea mai bine vanduta masina electrica din Europa, insa nu putem sa nu observam ca Renault nu are un Clio, Megane sau Talisman cu motorizari electrice, in 2020!

Marii perdanti sunt in schimb cei de la Volkswagen, care au demonstrat ca sunt incapabili sa dezvolte eficient un model electric, de volum, pentru mase ( ID.3 este la fel de scump precum o Tesla Model 3 si devine astfel irelevant!).

Asadar, raman acest e-2008 si fratele mai mic e-208, insa si gama premium DS3 Crossback, care au acelasi sistem electric raspandit in trei segmente, complet diferite, cu preturi pentru toate buzunarele.

CUM SE CONDUCE PRIMUL SUV ELECTRIC PENTRU MASE IN EUROPA?

La prima vedere, noul e-2008 arata la fel ca si un 2008 diesel, testat de noi AICI chiar in acest an, si acest lucru este un detaliu extrem de important pentru ca PSA vrea sa raspandeasca masina electrica.


Si asta o poate spune Toyota, care a reusit performante negative cu gama Prius Prime in tarile europene, pentru ca avea un design atipic.

Inca din primii km observam faptul ca masina este mult mai grea decat cea pe benzina, greutatea mentionata de PSA la gol fiind de 1.450 kg!

Insa chiar si asa, putem spune ca motorizarea de 100 KW sau 136 de CP este suficienta pentru un parcurs dinamic, indiferent de situatia rutiera.

Cutia de viteze are o singura treapta, iar cei 260 de Nm sunt oferiti inca de la ZERO rpm, adica permit masinii sa atinga 100 de km/h in doar 8.5 secunde.

CARE ESTE CONSUMUL REAL?

Si aici trebuie spus ca vorbim de un SUV de clasa mica care nu are cea mai “reusita’ aerodinamica, adica vom avea un consum real mult mai mic decat cel al unui e-208 de clasa mica.

Peugeot spune ca masina are un consum mediu de 17.5 kWh / 100km, insa noi am reusit in modul ECO, fara sistemul de incalzire activat, un consum chiar de 15.4 kwh/100 de km.


Daca mergi zi de zi in modul COMFORT cu AC-ul pornit, vei avea o medie de 22 kwh/100 de km, adica vei avea o autonomie de aproximativ 220 km cu o singura incarcare a acumulatorului de 50 kwh! 

Un alt detaliu demn de amintit este acela ca PSA ofera optional pentru acest model, capacitatea de a incarca masina cu un curent AC cu 11 kw, adica vei incarca de la zero acumulatorul in doar 5 ore, iar daca mergi la un supercharger, acest acumulator poate sa primeasca 100 kw curent DC, adica incarci acumulatorul pana la 80% din capacitate in doar 30 de minute!

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Despre noul e-2008 putem spune ca este SUV-ul electric din Europa cu cel mai bun raport pret-performante-dotari, respectiv PSA a reusit sa ofere un acumulator cu o capacitate medie pe o masina spatioasa cu un design extrem de reusit.

De fapt, cand pui fata in fata un ID.3, o Kona si acest e-2008, cu greu vei alege masina germanilor sau a celor de la Hyundai.

Singura sa problema este acumulatorul destul de mic care, pentru a contracara eficient o KIA e-Soul sau Kona de 64 kwh avea nevoie de o capacitate mai mare. Cel putin de 60 kwh!


Daca mergi 100% in orase si nu te deranjeaza autonomia medie reala de 230-250 km ( WLTP Peugeot spune 318 km), atunci acest e-2008 este solutia optima. Este silentios, este rapid si are ZERO emisii poluante!

Si daca chiar vrei sa mergi sute de km pe zi, exista tot timpul varianta 2008 1.5 BlueHDI cu transmisia AT8 Aisin care poate parcurge 1.000 de km cu o singura alimentare!

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Consum mediu kwh mic pentru un SUV

Motor electric de 136 CP puternic in utilizare

Tren de rulare confortabil

Valoare foarte mare de revanzare

Fast charge 100 kw DC

Incarcare rapida optionala cu AC cu 11 kw 

 

CONTRA

Pret inca prohibitiv

Acumulator destul de mic ( autonomie limitata in extraurban!)

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente