Spunem din fericire deoarece vechea generatie a modelului Ranger a primit cele mai mici note la capitolul siguranta si caroserie. Noua generatie este realizata in totalitate de catre Ford Australia si reprezinta in acest moment cel mai mare model pick-up din segment in Europa.
Dimensiunile mari ale caroseriei au permis inginerilor sa ceeze si o masina extrem de sigura, Ranger primind la testele de siguranta EuroNCAP cea mai mare nota din istorie.
De partea cealalta VW prezinta noul Amarok lansat in Romania anul trecut si care a inregistrat deja vanzari foarte bune.
Motorizari
Daca din punct de vedere tehnic noul Ranger este impunator in fata lui Amarok, la capitolul motorizari lupta se da in alti termeni. De partea europeana VW Amarok vine cu o motorizare diesel de turisme, respectiv un doi litri TDI care primeste doua turbine pentru a dezvolta o putere maxima de 163 CP.
Acest motor este foarte placut al condus pe sosea insa isi arata dezavantajele cand masian este in sarcina in modul 4WD.
De partea cealalta Ford aplica o metoda sanatoasa respectiv prin utilizarea motorului diesel de 2.2 litri si 150 CP care se regaseste pe toata gama Ford Transit. Acest motor si-a demonstrat performantele si andurata atat pe gama Transit cat si pe modelul incon Land Rover Defender.
Cea mai buna motorizare a noului Ford Ranger este cea de 3.2 litri care ofera 200 CP si un moment motor de 470 Nm incepand cu 1.500 rpm. Acest propulsor este superior motorului TDI dublu supraalimentat a celor de la VW.
Transmisii
Ambele masini primesc standard o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte insa Ford ofera pe toata gama de motorizari o cutie de viteze automata clasica cu 6 rapoarte. Rafinamentul lui VW se vede cel mai bine cand se achizitioneaza optional transmisia automata care este semnata ZF si are 8 rapoarte. De fapt aceasta cutie de viteze echipeaza toata gama Audi si BMW din prezent.
Concluzie
Ambele masini primesc note mari la diferite capitolule insa aici nu trebuie sa uitam ca pe piata exista si modele concurente precum Nissan Navara (echipat cu un diesel V6 de trei litri si 245 CP) si faimoasul Hilux de la Toyota care este in continuare cel mai fiabil pick-up din lume!
Daca este sa alegem un model in special noi cei de la Autolatest recomandan clientilor sa meraga cu ambele masini in parte si sa vada exact care sunt avantajele sau dezavantajele reale. Aici nu trebuie sa uitam si o comparatie la capitolul pret-echipamente-performante.
P.S.
Dupa realizarea a peste 100 de km cu noul Ranger noi cei de la Autolatest trebuie sa spunem ca masina este foarte buna iar motorizare diesel de 2.2 litri este suficienta pentru a misca elegant masivul Ranger.