Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Comparativ BMW 320i vs Opel Insignia Grand Sport 2.0 DI Turbo vs Volvo S60 B4 2020

Si asta o spunem dupa ce Ford a anuntat ca renunta la Mondeo, iar VW renunta la Passat pentru simplul fapt ca vanzarilor lor sunt extrem de mici si nu aduc un profit notabil.

Singurii in cursa din acest segment mediu au ramas brand-urile premium precum BMW, Audi, Volvo sau Mercedes insa si gama Opel Insignia care ramane construita pe baza tehnica a americanilor de la General Motors.

Si asa de vedem cel mai bine cand ne uitam la dimesiunea caroseriei unui Insignia de generatie noua si de ce nu a tehnologiei integrate care exceleaza cand vorbim de motorizari pe benzina.

BMW 3 vs S60 vs Insignia 2020?

Asa cum spuneam mai sus acest segment auto devine din ce in ce mai aerisit, iar un Opel Insignia Grand Sport nu mai reprezinta demult o masina mediul-level cand este comparata chiar si cu modelele din clasele superioare.


Evident cand vorbim de noul Opel Insignia Grand Sport facelift trebuie spus ca vorbim de o masina echipata aproape complet cu dotari care sunt optionale chiar si la BMW sau Volvo.

De partea cealalta a baricadei vedem un BMW Seria 3 care este deja un best seller pe toate pietele, insa si un Volvo S60 ajuns la maturitate din toate punctele de vedere.

INTERIOR

Spre suprinderea masinilor din clasa premium Opel are cel mai spatios interior, respectiv fiind loc pentru 5 pasageri si bagajele lor.

Calitativ atat BMW cat si Volvo exceleaza prin materiale de top si o asamblare foarte buna, zona unde Opel Insignia nu ne lasa sa uitam ca vorbim totusi de un Opel bazat tehnic pe un model de volum Chevrolet Malibu din SUA. Si pentru asta trebuie doar sa amintim de volumul portbagajului de 490-1450 litri!

La capitolul confort noul S60 castiga detasat pentru ca are cea mai buna suspensie dintre cele trei masini de fata, insa pentru dinamism atat BMW cat si Opel sunt clar superioare unui S60.

All around placerea de a conduce pe drumuri virajate cu viteza este cea mai buna in BMW, insa si masina celor de la Opel reuseste sa faca soferul fericit. Daca vrei un cruiser al soselelor care sa ofere un confort chiar si superior unui Mercedes Clasa C atunci trebuie neaparat sa conduci un Volvo S60.

MOTORIZARI PE BENZINA DE ULTIMA GENERATIE

Asa cum poate stiti vremea motoarelelor diesel a trecut si toti producatorii promoveaza din ce in ce mai mult gama de propulsoare pe benzina.

Toate cele trei masini din acest comparativ au sub capota motoare de doi litri cu 4 cilindri turbo, insa cel mai performant este fara doar si poate cel al lui Opel Insignia.

Este vorba de motorizarea 2.0 DI Turbo care ofera 200 de CP si un cuplu motor de 350 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Acest propulsor se numeste Ecotec LTG si echpeaza si gama Cadillac in SUA si dezvolta 280 de CP.

In Europa acest motor pe gama Insignia este cuplat la o cutie automata GM excelenta cu 9 trepte care permite masinii sa fie mai rapida pana la 100 de km/h chiar si decat aces BMW 320i 2020.

Singura problema pe care americanii nu o vor vedea niciodata este ca acest motor GM consuma in medie cu 1 litru mai mult decat cel de la BMW sau Volvo.

BMW 320i are sub capota un 4 in linie turbo care dezvolta 184 CP si 300 Nm ( cel mai slab motor de fata) iar Volvo B4 are 197 CP si 300 Nm insa este ajutat si de un sistem mild hybrid care mai ofera cel putin 10 CP in plus pentru cateva secunde.

Gama S60 are o cutie automata Aisin AT8 intalnita pe toate masinile Peugeot si Citroen, iar Seria 3 are cea mai buna cutie automata din lume, celebra ZF8 Plus care este montata longitudinal.

 

CONCLUZII

Chiar daca poate partea fortata o comparatie dintre un Opel si BMW sau Volvo, masina celor de la PSA este fara doar si poate una foarte buna pentru ca are cel mai puternic motor de fata si o cutie cu 9 rapoarte extrem de rafinata si economica la viteze de peste 200 de km/h.

Din pacate Volvo este cea mai lenta masina de fata in ciuda unui sistem mild-hybrid, iar viteza maxima limitata electronic la 180 de km/h este un impediment in Germania pe autobahn.

 

BMW castiga acest comparativ pentru ca are cea mai buna calitate de fabricatie, cea mai buna cutie automata din lume si transmisie pe puntea spate care ofera in timp o fiabilitate crescuta.

Cat despre pozitia la volan si dinamica bavarezul reueseste sa se claseze din nou in top. Insa Opel Insignia ramane o supriza pentru ca are cea mai mare caroserie si cea mai puternica motorizari indiferent de ceea ce arata concurenta.


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente