Masina de fata este de fapt un amplu facelift aplicat modelului comercilizat cu succes de catre Ford Europe incepand cu anul 2008.
De atunci si pana in prezent modelul a fost un real succes pentru Ford Romania care a reusit sa concureze aproape de a egal modele mult mai bine primite pe aceasta piata precum Renault Clio, Peugeot 207 sau VW Polo.
SCHIMBARI STRATEGICE
Spunem strategice pentru ca masina din acest test drive este de fapt un pas normal al unui constructor de talie mondiala care doreste sa-si intareasca prezenta pe aceasta piata, iar modificarile aduse masinii reprezinta o cizelare foarte bine primita a unei masini de succes.
In primul rand trebuie sa spunem ca Ford a aplicat o solutie clasica la capitolul design exterior prin modificarea substantiala a componente optice care aduce acum usor cu cea a modelelor de peste ocean precum Fusion sau de ce nu si noul Mondeo 2013.
La prima vedere noul spoiler fata integreaza cum se cuvine o grila a radiatorului care aduce mult cu rafinamentului masinilor sport de factura britanica. Aceeasi senzatie este gasita si in partea din spate unde stopurile au un design mult mai elegant decat pana acum.
INTERIOR
La interior Ford Fiesta 2013 este in mare parte aceeasi masina ca si pana acum, respectiv o citadina de clasa mica care este dotata cu o plansa de bord realizata din cele mai bune materiale ( spuma poliuretanica) care ofera un nou sistem multimedia eficient.
Acesta integreaza un sistem audio realizat de specialistul Sony si un sistem Ford Sync care poate sa integreze o conexiune cu un aparat GSM.
Marele avantaj al lui Sync este existenta functiei de apel urgenta care apeleaza automata serviciul 112 atunci cand soferul are o problema.
MOTORIZARE
Sub capota noului Fiesta 2013 se regaseste in premiera motorizarea pe benzina EcoBoost. Acest motor care a castigat titlul de Engine of The Year este construit la Craiova, dispune de trei cilindri si afiseaza o putere maxima de 100 CP.
Supraalimentarea propulsorului aduce un nivel al performantelor foarte mare chiar si in comparatie cu vechiul propulsor pe benzina de 1.6 litri.
Pur si simplu motorul EcoBoost trage bine chiar si in sarcina si ofera un consum real de benzina foarte mic.
Cine nu doreste neaparat performante de top poate alege pe noua Fiesta aceelasi motor de un litri si intr-o versiune fara supraalimentare care dezvolta o putere maxima de 65 sau 80 CP.
COMPORTAMENT RUTIER
Modelul Fiesta al celor de la Ford lansat in 2008 a reprezentat in segmentul din care face parte masina cu cel mai bun comportament rutier.
Facelift-ul 2013 aduce o usoara schimbare a suspensiei care este acum mult mai rafinata decat pana in trecut insa care pastreaza caracteristicile foarte bune atunci cand trebuie sa mergem alert pe un drum de munte.
Acest rafinament este de admirat pe masina din acest test si datorita echiparii sale cu jante din aliaj cu anvelope sport cu dimensiunea 195/50/15.
PRO
Imagine imbunatatita
Sistemul Sync
Motor pe benzina puternic pentru cilindreea sa
Consum mic de benzina
Calitate de fabricatie
EcoBoost de 125 CP
CONTRA
Pret de achizitie versiune de top Titanium
Optionale interesante insa doar optionale
Consum de combustibil cand se conduce sportiv
Portbagaj mare insa greu accesibil